من فقط گوش میدهم هم زمانی که دیگران صحبت مینمایند.
من دیگران را تشویق به همکاری مینمایم.
من یاور دیگران بدون انجام دادن کار برای آنها هستم.
من زمانی که نیاز به کمک داشته باشم خواستار یاری میشوم.
من از ایدهها انتقال میکنم نه از آدمها
من به خاطر دارم که با هم هستیم.
من برای هر فردی ارزش و احترام قائل هستم به عنوان یک فرد به عنوان عضوی از کلاس فارغ از نژاد و مذهب ملیت یا صلاحیت علمی
من به موقع کلاس میآیم.
سازماندهی یادگیری مشارکتی جهت اجرا در کلاس درس
در زمینه سازماندهی، یادگیری مشارکتی نظرگاههای گوناگون مطرح شده است که در این قسمت به برخی از آنها اشاره میشود. به اعتقاد جانسون و همکاران یادگیری مشارکتی ساختار مبتنی بر همکاری گروهی را جایگزین ساختار رقابتی میکند و معلم در این فرایند باید کارگروهی را به گونهای سازماندهی کند که شاگردان به راحتی بتوانند به سبک دانش و تجربه نائل شوند و برای رسیدن به این منظور باید یادگیری مشارکتی حداقل 60 تا 80 درصد وقت از کلاس را به درس اختصاص دهند به اعتقاد آنها در بعضی از کلاسهای درس معملان عملا این کار را انجام میدهند و این بیانگر این مطلب است که اختصاص دادن زمان فوق به کار مشارکتی در کلاس درس امکان پذیر است (جانسون و همکاران، 2011 به نقل از کرامتی).
موضوعات: بدون موضوع
[یکشنبه 1398-07-14] [ 07:31:00 ق.ظ ]