من فقط گوش می‏دهم هم زمانی که دیگران صحبت می‏نمایند.
من دیگران را تشویق به همکاری می‏نمایم.
من یاور دیگران بدون انجام دادن کار برای آنها هستم.
من زمانی که نیاز به کمک داشته باشم خواستار یاری می‏شوم.
من از ایده‏ها انتقال می‏کنم نه از آدم‏ها
من به خاطر دارم که با هم هستیم.
من برای هر فردی ارزش و احترام قائل هستم به عنوان یک فرد به عنوان عضوی از کلاس فارغ از نژاد و مذهب ملیت یا صلاحیت علمی
من به موقع کلاس می‏آیم.

 

سازماندهی یادگیری مشارکتی جهت اجرا در کلاس درس
در زمینه سازماندهی، یادگیری مشارکتی نظرگاه‏های گوناگون مطرح شده است که در این قسمت به برخی از آنها اشاره می‏شود. به اعتقاد جانسون و همکاران یادگیری مشارکتی ساختار مبتنی بر همکاری گروهی را جایگزین ساختار رقابتی می‏کند و معلم در این فرایند باید کارگروهی را به گونه‏ای سازماندهی کند که شاگردان به راحتی بتوانند به سبک دانش و تجربه نائل شوند و برای رسیدن به این منظور باید یادگیری مشارکتی حداقل 60 تا 80 درصد وقت از کلاس را به درس اختصاص دهند به اعتقاد آنها در بعضی از کلاس‏های درس معملان عملا این کار را انجام می‏دهند و این بیانگر این مطلب است که اختصاص دادن زمان فوق به کار مشارکتی در کلاس درس امکان پذیر است (جانسون و همکاران، 2011 به نقل از کرامتی).

 

موضوعات: بدون موضوع
[یکشنبه 1398-07-14] [ 07:31:00 ق.ظ ]