دانلود پایان نامه ارشد : ارائه راهکاری برای انتخاب مدل هزینهی کیفیت با استفاده از تکنیک گسترش ویژگی های کیفیت | ... | |
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) 1 فصل اول : تعریف مسئله.. 2 1-1 مقدمه و تعریف مسئله.. 2 1-2 ضرورت انجام تحقیق.. 3 1-3 تعریف مسئله.. 4 1-4 روش تحقیق و اعتبارسنجی روش.. 5 2 فصل دوم: مقدمه و مطالعه ادبیات.. 6 2-1 کیفیت چیست؟.. 6 2-2 هزینه کیفیت.. 11 2-2-1 تعریف هزینه کیفیت:.. 11 2-2-2 تاریخچه هزینه کیفیت:.. 13 2-2-3 انواع مدل های هزینه کیفیت:.. 17 2-2-4 سیستم هزینه کیفیت:.. 32 2-2-5 حجم هزینههای کیفیت:.. 33 2-2-6 روش ارائه مدل و استقرار هزینه کیفیت:.. 38
2-2-9 محدودیتها، موانع و الزامات هزینه کیفیت:……….. 46 2-3 خلاصه فصل………. 50 3 فصل سوم : راه حل مبتنی بر QFD برای استقرار سیستم هزینه کیفیت 48 3-1 آشنایی با روش و فلسفه QFD.. 48 3-1-1 تعریف QFD.. 48 3-1-2 مزایای استفاده از QFD.. 52 3-1-3 روش اجرای QFD.. 53 3-1-4 گسترشها در زمینه QFD.. 68 3-2 ارائه راهکار………. 68 3-2-1 سیستم هزینه کیفیت.. 68 3-2-2 کاربرد روش مبتنی بر QFD برای تدوین سیستم هزینه کیفیت…….. 73 3-3 خلاصه فصل……….. 80 4 فصل چهارم : گزارش مطالعه موردی.. 82 4-1 معرفی………….. 82 4-2 روش اجرا شده برای مطالعه موردی.. 83 4-3 استفاده از روش معمول برای مطالعه موردی.. 104 5 نتایج حاصله.. 109 6 پیوست 1 جداول QFD.. 112 7 پیوست 2 مصاحبه انجامشده.. 122 8 پیوست 3 روش نمره دهی معمولی(ساده).. 128
فهرست جداول عنوان جدول صفحه جدول 2‑1: مقایسه رویکرد های متفاوت به کیفیت.. 7 جدول 2‑2: فرآیندها و فعالیت های ذیل بخش های مختلف کیفیت.. 9 جدول 2‑3 :اهداف، نتایج، فعالیتها و خروجی های دسته هزینههای مدل PAF 21 جدول 2‑4 :فعالیت های ذیل هر بخش دسته مدل های PAF. 25 جدول 2‑5 :عناوین هزینههای کیفیت و بی کیفیتی.. 28 جدول 2‑6 :رابطه بین سطح سیگما و هزینه کیفیت[13].. 35 جدول 2‑7 :شاخص های گزارش هزینه کیفیت.. 38 جدول 3‑1 :جدول مدل کانو.. 59 جدول 4‑1 : وزن اهداف، محدودیتها و الزامات سیستم هزینه کیفیت.. 85 جدول 4‑2 : نمونه محاسبه.. 91 جدول 4‑3 : وزن مولفه های هزینه کیفیت حاصل از جدول QFD2. 92 جدول 4‑4: اوزان و وجود و عدم وجود هر مولفه-روش برآورد در مدل هزینه کیفیت 103 جدول 4‑5: مقدار تقریبی هزینههای کیفیت و نسبت هزینه به درآمد.. 106 جدول 5‑1: مقایسه میان دو مدل حاصل از دو روش.. 111 جدول 6‑1: QFD1. 118 جدول 6‑2 : QFD2. 119 جدول 6‑3 : QFD3. 120 جدول 6‑4 : QFD3 ادامه.. 121
فهرست اشکال و نمودارها عنوان شکل/نمودار صفحه شکل 2‑1: ارتباط ردههای مدیریتی با حوزههای مختلف کیفیت.. 10 شکل 2‑2: سیر تکاملی کیفیت.. 10 شکل 2‑3 : دو دیدگاه سنتی(چپ) و نوین(راست) به هزینههای کیفیت.. 14 شکل 2‑4 :دسته هزینههای مدل هزینه کیفیت ضعیف.. 27 شکل 2‑5 : نقش سیستم هزینه کیفیت در سیستم بهبود.. 33 شکل 2‑6 :پراکندگی هزینهها قبل(چپ) و بعد(راست) از استقرار سیستم هزینه کیفیت 37 شکل 3‑1 :نمودار ارتباط میزان رفع انواع نیازمندیها.. 57 شکل 3‑2 :جدول QFD.. 62 شکل 3‑3 : ارتباط میان جداول QFD در روش چهار ماتریسی.. 67 شکل 3‑4 : سیستم هزینه کیفیت.. 71 شکل 3‑5 : ماتریس QFD تغییر یافته برای مطالعه هزینه کیفیت.. 77 شکل 3‑6 : روش پیشنهادی.. 80 شکل 4‑1: نمونه نمودار استخوان ماهی.. 85 شکل 4‑2: نمودار پارتو برای انتخاب مولفه های مدل COQ در روش معمول 107 شکل 5‑1: روش پیشنهادی.. 110 چکیده: در این پایاننامه با توجه به اهمیت و تأثیر هزینههای کیفیت در صنایع مختلف و حجم آنها بر این مسئله توجه شده است و با توجه به وجود مشکلاتی که بر سر راه استقرار مدل هزینه کیفیت در صنایع وجود دارد این پایاننامه سعی کرده تا با استفاده از رویکرد گسترش ویژگی های کیفیت به مشتری مدار سازی مدل هزینه کیفیت کمک نماید. برای این مهم ابتدا در زمینه هزینه کیفیت نکاتی از جمله
تشریح سیستم هزینه کیفیت و سئوالات معین کننده مدل هزینه کیفیت بیان میشود. پس از بیان این مقدمات روش مد نظر ارائه شده و در انتها نیز در یک مطالعه موردی اقدام به ارزیابی روش پیشنهادی در این پایان نامه با روشی که توسط نگارنده و با استفاده از توصیههای موجود در منابع استخراج شده، میشود. نتایج ارزیابی نشان میدهد که روش پیشنهادی نسبت به روش معمولی نسبتاً بهتر عمل مینماید.
1-1 مقدمه و تعریف مسئله بحث هزینه کیفیت پس از مطرحشدن با اقبال متخصصان کیفیت روبرو شد؛ و مدلهای متنوع هزینه کیفیت برای صنایع مختلف تولیدی و حتی خدماتی ارائه شد و مورد استفاده قرار گرفت. پس از مطرحشدن بحث هزینه کیفیت در مجامع کیفیتی این مبحث بهتدریج وارد استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت شد و بهعنوان یک الزام سیستم مدیریت کیفیت مطرح گردید[1]. مدل هزینه کیفیت و مواردی که در یک مدل جای میگیرند بهتدریج رشد کرده و کامل شدهاند. هزینههای پنهان کیفیت نیز بهتدریج کشف شده و در مدلها جای گرفتند. روش های اندازهگیری هزینههای کیفیت نیز بهتدریج تنوع یافته و روش های برآورد متفاوتی برای هزینههای کیفیت و هزینههای پنهان کیفیت گسترش یافتهاند. همچنین انواع روش های ثبت و ضبط و جمعآوری و یافتن دادههای لازم برای این مدلها نیز گسترش پیدا کردهاند و نیز برخی نرمافزارها به شکل موردی برای این کار طراحی شدهاند بااینوجود نرمافزار جامع، کامل و
[یکشنبه 1398-07-14] [ 06:20:00 ق.ظ ]
لینک ثابت
|