استاد راهنما :
نگارنده :
سال تحصیلی 1393-1392
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
فصل اول.. 1
مقدمه و معرفی.. 1
مقدمه: 2
پرخاشگری: 4
بیان مسئله.. 6
ضرورت و اهمیت تحقیق:.. 10
اهداف تحقیق :.. 12
بیان فرضیه :.. 12
تعریف اصطلاحات:.. 13
تعریف مفهومی پرخاشگری.. 13
علل وعوامل ایجاد پرخاشگری :.. 13
عوامل بیرونی ومحیطی :.. 13
تعریف سنجشی پرخاشگری :.. 13
تعریف مفهومی عزت نفس :.. 13
فصل دوم.. 15
مقــدمـه.. 16
تعاریف پرخاشگری.. 17
انواع پرخاشگری.. 19
معتقدان به ذاتی بودن پرخاشگری :.. 20
جمع بندی دو نقطه نظر ارائه شده.. 21
نظریه های پرخاشگری :.. 21
دیدگاه روان شناختی ورفتارشناسی طبیعی.. 22
از رفتارنگری تا نو رفتار نگری.. 25
انواع اختلالات پرخاشگری.. 29
عوامل موثر بر پرخاشگری.. 30
عوامل زیست شناختی :.. 31
مواد شیمیایی :.. 31
راه های درمان پرخاشگری.. 32
تفاوت های جنسی پرخاشگری.. 33
تعاریف (عزت نفس ):.. 35
منشاء عزت نفس:.. 37
نظریه مختلف در مورد عزت نفس.. 38
ابعاد عزت نفس.. 39
انواع عزت نفس.. 40
استفاده از مکانیسم های دفاعی در عزت نفس.. 41
عوامل موثر بر عزت نفس.. 43
پیشینه تحقیق :.. 44
بررسی تحقیقات انجام شده در خارج از ایران.. 45
فصل سوم.. 46
مقدمه.. 47
روش تحقیق :.. 47
جامعه آماری.. 47
حجم نمونه.. 47
روش نمونه برداری.. 48
روش وابزار پژوهش.. 48
الف: ابزار.. 48
پرسشنامه پرخاشگری باس وپری.. 49
ابزار گردآوری ( ابزار جمع آوری اطلا عات).. 50
1- استفاده از اطلاعات و مدارك موجود.. 51
2- مشاهده.. 51
3- مصاحبه.. 52
4- پرسشنامه.. 53
طبقه بندی بر اساس ماهیت پرسشنامه :.. 54
الف) پرسشنامه عزت نفس پایایی کوپراسمیت.. 55
پرسش نامه پرخاشگری AGQ:.. 58
پایایی وروایی.. 58
روش جمع آوری.. 62
یافته های پژوهش.. 62
روش آماری.. 62
روش اجرا.. 63
فصل چهارم.. 64
فصل پنجم.. 66
مقدمه.. 67
نتیجه گیری وبحث.. 67
محدودیت های پژوهش.. 68
پیشنهادات.. 69
منابع.. 70
چکیده
پژوهش حاضر به موضوع ، عزت نفس و پرخاشگری در دانشجویان می پردازد. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین ، عزت نفس و پرخاشگری و مقایسه آن دردانشجویان دختر و پسر صورت گرفت. 140دانشجو (85 پسر و 85 دختر) که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. پرسشنامه های شخصیت خودشیفته (NPI-16) عزت نفس و پرخاشگری بر روی نمونه اجرا گردید. به منظور تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون چندگانه و آزمونT مستقل
استفاده گردید. نتایج این پژوهش نشان داد که بین عزت نفس و پرخاشگری رابطه معکوس معناداری وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که عزت نفس پایین بیشترین سهم را در پیش بینی پرخاشگری دردانشجویان بر عهده دارد. یافته های این پژوهش نشان داد که هیچ گونه تفاوت جنسی در ویژگی های و عزت نفس در بین دانشجویان وجود ندارد و تفاوت جنسی در ابعاد پرخاشگری در دانشجویان فقط در بعد پرخاشگری فیزیکی مشاهده گردید. نتایج این پژوهش می تواند از جهت نظری و بالینی در فهم بهتر ارتباط بین ، عزت نفس و پرخاشگری در بین دانشجویان سودمند باشد.
كلید واژه: عزت نفس، پرخاشگری، دانشجویان
فصل اول
مقدمه و معرفی
مقدمه:
امروزه اکثر روان شناسان عزت نفس را عامل مهمی در سلامت روانی انسانها می دانند و عقیده دارند که یکی از علل بیماریهای روانی پایین بودن عزت نفس افراد می باشد.راجرز(198۸عزت نفس را به معنی ارزیابی فرد از خویشتن خویش می داند و می گوید این صفت خاصیتی عمومی است و در همه ی انسانها وجود دارد.
مزلو (1970) معتقد است که همه ی افراد جامعه به یک ارزشیابی ثابت و استوار از خود یا عزت نفس نیاز مند است .ارضای نیاز به عزت نفس یا احساساتی از قبیل: اعتماد به نفس ارزش، قدرت، لیاقت، کفایت و مثمر ثمر
موضوعات: بدون موضوع
[یکشنبه 1398-07-14] [ 08:07:00 ق.ظ ]