دانلود پایان نامه ارشد:تاثیر عوامل انگیزش یادگیری بر عملکرد یادگیری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی | ... | |
تاثیر عوامل انگیزش یادگیری بر عملکرد یادگیری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) فهرست مطالب
عنوان صفحه چکیده………………………………………………………………………………………………………………………… 1 فصل اول:کلیات تحقیق………………………………………………………………………………………………… 2 1-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………… 3 1-2- شرح و بیان مساله پژوهشی…………………………………………………………………………………….. 4 1-3- چارچوب نظری پژوهشی………………………………………………………………………………………. 7 1-4- اهمیت و ضرورت پژوهش………………………………………………………………………………… …11 1-5- اهداف پژوهش………………………………………………………………………………………………….. 12 1-6- فرضیههای پژوهش…………………………………………………………………………………………….. 13 1-7- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش…………………………………………………………… 13 1-7-1- تعاریف مفهومی متغیرها…………………………………………………………………………………… 13 1-7-2- تعاریف عملیاتی متغیرها………………………………………………………………………………….. 15 1-8- قلمرو پژوهش…………………………………………………………………………………………………… 15 1-8-1- قلمرو موضوعی پژوهش………………………………………………………………………………….. 15 1-8-2- قلمرو زمانی پژوهش………………………………………………………………………………………. 16 1-8-3- قلمرو مکانی پژوهش……………………………………………………………………………………… 16 1-9- روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………… 16 فصل دوم: بررسی ادبیات موضوعی تحقیق…………………………………………………………………. 17 2-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………. 18 2-2- انگیزش یادگیری………………………………………………………………………………………………… 18 2-2-1- تعریف انگیزش و انواع آن……………………………………………………………………………….. 18 2-2-2- انگیزش یادگیری ونظریات مرتبط با آن……………………………………………………………….. 20 2-2-3- عوامل انگیزش یادگیری…………………………………………………………………………………… 22 2-2-3-1- شخصیت…………………………………………………………………………………………………. 23 2-2-3-1-1- رویکرد یادگیری اجتماعی………………………………………………………………………… 24 2-2-3-1-2- رویکرد روانکاوی………………………………………………………………………………….. 24 2-2-3-1-3- رویکرد پدیدار شناختی……………………………………………………………………………. 25 2-2-3-1-4- رویکرد صفات………………………………………………………………………………………. 26 2-2-3-2-عملکرد اساتید……………………………………………………………………………………………. 27 2-2-3-2- 1- شخصیت استاد…………………………………………………………………………………….. 29 2-2-3-3- نفوذ همتایان……………………………………………………………………………………………… 31 2-2-3-4- پشتیبانی و مشارکت خانواده…………………………………………………………………………. 35 2-2-3-5- امکانات یادگیری……………………………………………………………………………………….. 36 2-2-3-5-1- ارتباطات با واسطه کامپیوتر (CMC)………………………………………………………….. 38 2-2-3-5-2- فن آوری های ارتباطی تلفن همراه در آموزش و پرورش………………………………… 39 2-3- عملکرد یادگیری………………………………………………………………………………………………… 41 2-3-1- تعریف یادگیری…………………………………………………………………………………………….. 41 2-3-2- رویکردهای یادگیری………………………………………………………………………………………. 42 2-3-3- یادگیری همسالان درمحیط اجتماعی فرهنگی………………………………………………………… 45 2-3-4- دیدگاههای نظری پیرامون یادگیری و یادگیری همسالان…………………………………………… 46 2-3-5- مدل سیستم شناختی برای پردازش اطلاعات………………………………………………………… 48 2-4- پیشینه پژوهشی…………………………………………………………………………………………………. 49 2-4-1- پیشینه پژوهشی در ایران………………………………………………………………………………….. 49 2-4-2- پیشینه پژوهشی درخارج از کشور………………………………………………………………………. 50 فصل سوم: روش شناسی تحقیق…………………………………………………………………………………. 55 3-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………. 56 3-2- روش پژوهش…………………………………………………………………………………………………… 56 3-3- جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………….. 56 3-4- حجم نمونه آماری و روش نمونه گیری……………………………………………………………………. 57 3-5- روشها و ابزارهای جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………. 57 3-5-1- ساختار پرسشنامه عملکرد یادگیری…………………………………………………………………….. 58 3-5-2- ساختار پرسشنامه انگیزش یادگیری…………………………………………………………………….. 58 3-6- روایی و پایایی پژوهش……………………………………………………………………………………….. 58 3-6-1- روایی (اعتبار)……………………………………………………………………………………………….. 58 3-6-1-1- تحلیل عاملی اکتشافی جهت بررسی روایی سازه ابزار پژوهش………………………………. 59 3-6-2- پایایی………………………………………………………………………………………………………….. 60 3-7- روش تجزیه و تحلیل دادهها…………………………………………………………………………………. 61 فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های تحقیق……………………………………………….. 62 4-1- مقدّمه………………………………………………………………………………………………………………. 63 4-2- یافته های توصیفی…………………………………………………………………………………………….. 63 4-2-1 – شاخص های توصیفی متغیرهای جمعیت شناختی………………………………………………….. 63 4-2-1 -1- جنسیت………………………………………………………………………………………………….. 63 4-2-1 -2- وضعیت تاهل…………………………………………………………………………………………… 64 4-2-1 -3- رشته تحصیلی………………………………………………………………………………………….. 64 4-2-1 -4- وضعیت اشتغال………………………………………………………………………………………… 65 4-2-1 -5- سن……………………………………………………………………………………………………….. 65 4-2-1 -5- معدل……………………………………………………………………………………………………… 66 4-2-2- شاخص های توصیفی متغیرهای پژوهش:…………………………………………………………….. 66 4-2-2-1- شاخص های توصیفی عملکرد یادگیری:………………………………………………………….. 66
4-2-2-2- شاخص های توصیفی ابعاد انگیزش یادگیری:……………………………………………………. 67 4-2-2-2-1- شخصیت دانشجو…………………………………………………………………………………… 67 4-2-2-2-2- عملکرد اساتید………………………………………………………………………………………. 68 4-2-2-2-3- نفوذ همتایان…………………………………………………………………………………………. 69 4-2-2-2-4- پشتیبانی و مشارکت خانواده……………………………………………………………………… 70 4-2-2-2-5- امکانات یادگیری……………………………………………………………………………………. 71 4-3- یافته های استنباطی……………………………………………………………………………………………… 72 4-3-1- بررسی فرضیه های پژوهش:……………………………………………………………………………. 72 4-3-2- یافته های جانبی…………………………………………………………………………………………….. 84 4-3-2- 1- آزمون t گروه های مستقل:…………………………………………………………………………. 85 4-3-2- 2- آزمون تحلیل واریانس:……………………………………………………………………………….. 86 فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری……………………………………………………………………………………. 89 5-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………. 90 5-2- یافته های توصیفی……………………………………………………………………………………………… 90 5-3- تبیین یافتههای پژوهش(یافتههای استنباطی)………………………………………………………………. 94 5-4- پیشنهادات کاربردی……………………………………………………………………………………………. 98 5-5- پیشنهادات برای انجام پژوهشهای آتی…………………………………………………………………… 99 5-6- محدودیتهای پژوهش……………………………………………………………………………………… 100 فهرست منابع…………………………………………………………………………………………………………… 102 الف) منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………….. 103 ب) منابع لاتین ……………………………………………………………………………………………………….. 105 پیوست…………………………………………………………………………………………………………………… 118
فهرست جداول جدول (3-1) نتایج حاصل از بررسی پیش فرضهای تحلیل عاملی اکتشافی……………………………………………………………… 59 جدول (3-2) نتایج حاصل از تحلیل عاملی اکتشافی مقیاس انگیزش یادگیری……………………………………………………………. 59 جدول (3-3) پایایی مقیاسهای پژوهش برمینای ضریب آلفای کرونباخ…………………………………………………………………….. 60 جدول (4-1) توزیع فراوانی جنسیت دانشجویان در نمونه مورد بررسی…………………………………………………………………… 63 جدول (4-2) توزیع فراوانی وضعیت تاهل دانشجویان در نمونه مورد بررسی……………………………………………………………. 64 جدول (4-3) توزیع فراوانی رشته تحصیلی دانشجویان در نمونه مورد بررسی………………………………………………………….. 64 جدول (4-4) توزیع فراوانی وضعیت اشتغال دانشجویان در نمونه مورد بررسی………………………………………………………… 65 جدول (4-5) توزیع فراوانی و شاخص های توصیفی سن دانشجویان در نمونه مورد بررسی……………………………………… 65 جدول (4-6) توزیع فراوانی و شاخص های توصیفی معدل دانشجویان در نمونه مورد بررسی……………………………………. 66 جدول (4-7) شاخص های توصیفی متغیر عملکرد یادگیری……………………………………………………………………………………. 67 جدول (4-8) شاخص های توصیفی شخصیت دانشجویان………………………………………………………………………………………. 68 جدول (4-9) شاخص های توصیفی عملکرد اساتید……………………………………………………………………………………………….. 69 جدول (4-10) شاخص های توصیفی نفوذ همتایان………………………………………………………………………………………………… 70 جدول (4-11) شاخص های توصیفی پشتیبانی و مشارکت خانواده………………………………………………………………………….. 71 جدول (4-12) شاخص های توصیفی امکانات یادگیری………………………………………………………………………………………….. 72 جدول (4-13) مدل رگرسیونی پیشبینی عملکرد یادگیری بر مبنای شخصیت دانشجویان…………………………………………. 73 جدول (4-14) تحلیل واریانس مدل (آزمون معناداری معادله رگرسیون)…………………………………………………………………… 73 جدول (4-15) ضرایب استاندارد و غیراستاندارد معادله رگرسیون عملکرد یادگیری بر مبنای شخصیت دانشجویان……… 73 جدول (4-16) مدل رگرسیونی پیشبینی عملکرد یادگیری بر مبنای متغیر عملکرد اساتید…………………………………………. 74 جدول (4-17) تحلیل واریانس مدل (آزمون معناداری معادله رگرسیون)…………………………………………………………………… 74 جدول (4-18) ضرایب استاندارد و غیراستاندارد معادله رگرسیون عملکرد یادگیری بر مبنای عملکرد اساتید……………… 75 جدول(4-19) مدل رگرسیونی پیشبینی عملکرد یادگیری بر مبنای متغیر نفوذ همتایان……………………………………………… 75 جدول (4-20) تحلیل واریانس مدل (آزمون معناداری معادله رگرسیون)…………………………………………………………………… 75 جدول (4-21) ضرایب استاندارد و غیراستاندارد معادله رگرسیون عملکرد یادگیری بر مبنای نفوذ همتایان…………………. 76 جدول (4-22) مدل رگرسیونی پیشبینی عملکرد یادگیری بر مبنای متغیر پشتیبانی و مشارکت خانواده……………………… 77 جدول (4-23) تحلیل واریانس مدل (آزمون معناداری معادله رگرسیون)…………………………………………………………………… 77 جدول (4-24) ضرایب استاندارد و غیراستاندارد معادله رگرسیون عملکرد یادگیری بر مبنای پشتیبانی و مشارکت خانواده 77 جدول (4-25) مدل رگرسیونی پیشبینی عملکرد یادگیری بر مبنای متغیر امکانات بادگیری………………………………………. 78 جدول (4-26) تحلیل واریانس مدل (آزمون معناداری معادله رگرسیون)…………………………………………………………………… 78 جدول (4-27) ضرایب استاندارد و غیراستاندارد معادله رگرسیون عملکرد یادگیری بر مبنای امکانات بادگیری…………… 79 جدول (4-28) ضرایب همبستگی پیرسون…………………………………………………………………………………………………………….. 80 جدول (4-29) مدل های رگرسیونی پیشبینی عملکرد یادگیری………………………………………………………………………………. 80 جدول (4-30) تحلیل واریانس مدل (آزمون معناداری معادله رگرسیون)…………………………………………………………………… 82 جدول (4-31) ضرایب استاندارد و غیراستاندارد معادله رگرسیون عملکرد یادگیری…………………………………………………. 83 جدول (4-32) مقایسه میانگین عملکرد یادگیری دانشجویان بر اساس جنسیت، وضعیت تأهل و وضعیت اشتغال………… 85 جدول (4-33) مقایسه میانگین عملکرد یادگیری دانشجویان بر اساس معدل، سن و رشته تحصیلی…………………………….. 86 جدول (4-34) شاخص های توصیفی عملکرد یادگیری به تفکیک معدل………………………………………………………………….. 87 جدول (4-35) نتایج حاصل از آزمون تعقیبی LSD در بررسی معنی داری تفاوت ها در میانگین عملکرد یادگیری…….. 87 جدول (5-1) شاخص های توصیفی عوامل عملکرد یادگیری…………………………………………………………………………………… 91 جدول (5-2) شاخص های توصیفی ابعاد مختلف شخصیت دانشجو………………………………………………………………………… 91 جدول (5-3) شاخص های توصیفی ابعاد مختلف عملکرد اساتید……………………………………………………………………………. 92 جدول (5-4) شاخص های توصیفی ابعاد مختلف نفوذ همتایان……………………………………………………………………………….. 93 جدول (5-5) شاخص های توصیفی ابعاد مختلف پشتیبانی و مشارکت خانواد………………………………………………………….. 93 جدول (5-6) شاخص های توصیفی ابعاد مختلف امکانات یادگیری…………………………………………………………………………. 94
فهرست نمودارها نمودار 4-1: توزیع پراکندگی نمونه در متغیر عملکرد یادگیری………………………………………………………………………………… 67 نمودار 4-2: توزیع پراکندگی نمونه در متغیر شخصیت دانشجو……………………………………………………………………………….. 68 نمودار 4-3: توزیع پراکندگی نمونه در بعد عملکرد اساتید……………………………………………………………………………………… 69 نمودار 4-4: توزیع پراکندگی نمونه در بعد نفوذ همتایان…………………………………………………………………………………………. 70 نمودار 4-5: توزیع پراکندگی نمونه در بعد پشتیبانی و مشارکت خانواده…………………………………………………………………… 71 نمودار 4-6: توزیع پراکندگی نمونه در بعد امکانات یادگیری…………………………………………………………………………………… 72 فهرست اشکال شکل(2-1) اجزای مدل های هیجان(شرر ، 2009)………………………………………………………………………………………………… 27 شکل(2-2) : مدل شناختی پردازش اطلاعات بر مبنای نظریه شناختی یادگیری چندرسانه ای(مایر، 2009)………………… 49
چکیده
کلید واژه ها: انگیزش یادگیری، شخصیت دانشجویان، عملکرد اساتید، نفوذ همتایان، پشتیبانی و مشارکت خانواده، امکانات یادگیری، عملکرد یادگیری فصل اول:
[یکشنبه 1398-07-14] [ 09:33:00 ق.ظ ]
لینک ثابت
|