تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چكیده:
 این بررسی با آنالیز درگ اصطكاكی – پوسته ای برای شناور در زیر آب سر و كار دارد.اگرچه درگ
اصطكاكی – پوسته ای كمتر از درگ شكلی قابل توجه می باشد و دومی و تنها سهم دیگر درگ كلی
برای شناور در زیر آب می باشد .
این سوال پیش می آید كه آیا گرادیان دمای مختلف بین دمای شناور زیر آب و دمای آب محیط می
تواند باعث تغییر توزیع تنش برشی و در نتیجه درگ پوسته ای بر روی سطح جسم شناور شود؟
هدف این مطالعه سنجیدن تاثیر گرادیان دما با بهره گرفتن از روابط مربوط به تئوری انتقال حرارت اجباری
می باشد . از یك مدل ساده شده در محدوده دمای آب – 20 30 درجه سانتیگراد مشاهده شده است كه
سرعت شناور هر میزانی كه باشد، با افزایش متوسط لایه مرزی حرارتی مشروط بر آنكه جریان لامینار
باشد 5.3% كاهش در درگ پوستهای اتفاق می افتد .
اگرچه اكثریت جریان واقعا توربولانس ( مغشوش ) می باشد ، آنالیز جریان توربولانس با این نتیجه مهم
سر و كار دارد كه درگ اصطكاكی تابعی از سرعت زیر آب می باشد كه امكان كاهش 1.5 % درگ برای
 

/>شناگرهای سریع با سرعت بالای 1 m/s وجود دارد. در ضمن رابطه به دست آمده از ترم های دمای لایه
مرزی بین تنش برشی سطح و درگ اصطكاكی – پوسته ای می تواند به آسانی در موقعیت های زیر آب
استفاده شود .

مقدمه:
جریان سیال پیرامون اجسام غوطه ور در بسیاری از رشته های مهندسی از جمله مسائل مهم به شمار
میرود.ممكن است جسم غوطه ور ثابت و سیال اطراف آن در جریان باشد و یا بر عكس ، سیال ساكن
بوده ولی جسم غوطه ور در آن در حال حركت باشد، یا اینكه تركیبی از دو حالت فوق برقرار باشد، یعنی
هم جسم و هم سیال در حال حركت باشند، در این حالت نیروئی بنام نیروی پس ا از طرف سیال به
جسم وارد می شود . در حقیقت نیروی پسا یكی از مهمترین نیروهائی است كه در عمل دربعضی موارد
باید به حداكثر برسد ، ولی اغلب در مقابل اجسامی كه در هوا و یا آب حركت می كنندباعث مقاومت در
مقابل حركت و صرف انرژی خواهد بود كه در آنصورت كاهش آن صرفه جوئی زیادی در مصرف انرژی
خواهد داشت .

موضوعات: بدون موضوع
[یکشنبه 1398-07-14] [ 03:59:00 ق.ظ ]