دانلود پایان نامه:بررسی تأثیر مدیریت دانش بر یادگیری و خلاقیت سازمانی از دیدگاه مدیران دستگاه های اجرایی استان اردبیل | ... | |
پایاننامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت «M.A» گرایش: مدیریت اجرایی (استراتژیك)
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه چکیده 1 فصل اول: کلیات تحقیق 1ـ 1) مقدمه 3 1ـ2) بیان مساله 3 1 ـ 3) اهمیت و ضرورت تحقیق. 5 1ـ 4) چارچوب نظری تحقیق. 6 1 ـ 5) مدل تحقیق. 8 1 ـ 6) اهداف تحقیق. 8 1-7) سؤالات و فرضیههای تحقیق. 9 1 ـ 8) تعریف متغیرهای تحقیق (به صورت مفهومی و عملیاتی): 9 1-8-1) تعریف مفهومی متغیرهای مستقل و وابسته. 9 1-8-2) تعریف عملیاتی متغیرهای مستقل و وابسته. 10 1 ـ 9) قلمرو تحقیق. 11 1-9-1) قلمرو زمانی تحقیق.. 11 1-9-2) قلمرو موضوعی تحقیق.. 11 1-9-3) قلمرو مكانی تحقیق.. 11 1 ـ 10) ساختار تحقیق. 12 فصل دوم: بررسی مبانی نظری و پیشینه تحقیق بخش اول: مدیریت دانش 2-1) مقدمه 17 2-1-1) تاریخچه مدیریت دانش… 18 2-1-2) تعاریف و مفاهیم مدیریت دانش… 20 2-1-3) اصول و مبانی مدیریت دانش… 24 2-1-4) مدیریت دانش نقطة مقابل مدیریت اطلاعات… 30 2-1-5) مدیریت دانش بعنوان یك استراتژی تجاری برای سازمانها 32 2-1-6) چرخة دانش… 33 2-1-7) ایجاد دانش… 35 2-1-8) اجرای اصلی و كلیدی مدیریت دانش… 36 2-1-9) الزامات اجرایی مدیریت دانش در سازمانها 38 2-1-10) كارایی مدیریت دانش… 39 2-1-11) اهمیت نیاز به مدیریت دانش برای سازمانهای اجرایی و دولتی.. 40 2-1-12) نیاز به چارچوب مدیریت دانش در بخش دولتی.. 41 2-1-13) عناصر مهم در چارچوب مدیریت دانش در بخش دولتی.. 42 2-1-14) فرایند تكاملی مدیریت دانش در سازمانها 45 بخش دوم: یادگیری سازمانی 2-2) یادگیری سازمانی. 48 2-2-1) مفاهیم و تعاریف یادگیری سازمانی.. 49 2-2-2) یادگیری سازمانی؛ موافقتها و مخالفتها 50 2-2-3) انواع یادگیری سازمانها 52 2-2-4) یادگیری سازمانی: تردیدها و نسبتها 54 2-2-5) یادگیری سازمانی: چالشهای محیطی و انتخاب… 54 2-2-6) ساختار سازمانی منطبق با یادگیری استراتژیك سازمانی.. 55 2-2-7) سازمانهای نوین بر محوریت دانایی و یادگیری.. 56 2-2-8) نقشآفرینان یادگیری سازمانی.. 58 2-2-9) مزایای یادگیری و دانش سازمانی در عصر جهانی شدن. 59 بخش سوم: خلاقیت سازمانی 2-3) خلاقیت سازمانی. 61 2-3-1) فلسفة خلاقیت… 61 2-3-2) مفهوم، جایگاه و تعاریف خلاقیت و نوآوری.. 62 2-3-3) تفاوت خلاقیت و نوآوری.. 63 2-3-4) فرآیند خلاقیت و نوآوری.. 64 بخش چهارم: پیشینه تحقیق 2-4) پیشینه تحقیق. 67 فصل سوم: روش شناسی تحقیق 3-1) مقدمه 70 3 ـ 2) روش تحقیق. 70 3 ـ 3) جامعة آماری. 71 3 ـ 4) حجم نمونه و روش اندازهگیری. 71 3 ـ 5) ابزار جمعآوری اطلاعات.. 71 3 ـ 6) روائی و پایائی ابزار سنجش… 72 3 ـ 7) روش تجزیه و تحلیل دادهها 72 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها 4-1) مقدمه 74 4-2) توصـیف آماری متغیرهای جمعیت شناختی پرسشنامه 75 4-3) توصـیف آماری شاخصهای آماری متغیرهای تحقیق. 78 4-4) آزمون كولموگوروف ـ اسمیرنوف (K – S) برای تعیین نرمال بودن توزیع متغیرهای تحقیق. 80 4-5) تجـزیه و تحلیل استنباطی دادههای آماری (آزمون فرضیههای تحقیق) 81 فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات 5 – 1) مقدمه 86 5 ـ 2) نتیجهگیری. 86 5 ـ 3) پیشنهادهای كاربردی در راستای نتایج تحقیق. 87 5-4) پیشنهاداتی برای محققان آتی………………………………………………………………………………… 89 5-5) محدودیتهای تحقیق. 89 منابع و مأخذ. 91
فهرست جداول عنوان صفحه جدول (2-1): گاهشمار مدیریت دانش… 20 جدول (2-2): تفاوت بین مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش… 31 جدول (3-1): پایایی متغیرهای تحقیق.. 72 جدول (4-1): توزیع فراوانی و درصد پاسخهای نمونة آماری به سؤال جنسیت… 75 جدول (4-2): توزیع فراوانی و درصد پاسخهای نمونة آماری به سؤال میزان تحصیلات… 76 جدول (4-3): توزیع فراوانی و درصد پاسخهای نمونة آماری به سؤال سابقه اجرایی.. 77 جدول (4-4): توصیف آماری متغیر مدیریت دانش… 78 جدول (4-5): توصیف آماری مؤلفههای مربوط به یادگیری سازمانی.. 78 جدول (4-6): توصیف آماری مؤلفههای مربوط به خلاقیت سازمانی.. 79 جدول (4-7): نتایج آزمون كولموگوروف ـ اسمیرنوف برای نرمال بودن متغیرهای تحقیق.. 80 جدول (4-8): آزمون فرضیة اول. 81 جدول (4-9): آزمون فرضیة دوم. 82 جدول (4-10): آزمون فرضیة سوم. 83
فهرست نمودارها عنوان صفحه نمودار ( 4-1): توزیع فراوانی و درصد پاسخهای نمونة آماری به سؤال جنسیت… 75 نمودار (4-2): توزیع فراوانی و درصد پاسخهای نمونة آماری به سؤال میزان تحصیلات… 76 نمودار (4-3): توزیع فراوانی و درصد پاسخهای نمونة آماری به سؤال سابقه اجرایی.. 77
فهرست تصاویر عنوان صفحه شکل (2-1): فرایند خلق (ایجاد) دانش… 35
بررسی تأثیر مدیریت دانش بر یادگیری و خلاقیت سازمانی از دیدگاه مدیران دستگاه های اجرایی استان اردبیل چکیده
واژههای كلیدی: مدیریت دانش، یادگیری سازمانی، خلاقیت سازمانی
1ـ 1) مقدمه افزون بر موارد فوق با توجه به فرایند تولید و تشكیل دانش، مشخص میشود كه دانش ابتدا در ذهن افراد تولید و با به اشتراكگذاری آن میتواند به دانش سازمانی تبدیل شود و دانش سازمانی خود منشأیی برای تولید دانش فردی خواهد بود. بنابراین، سرمایههای سازمانی به طور عمده در اذهان افراد نهفته است. این دانش حیاتی و مهم هنگامی در اختیار سازمان قرار میگیرد كه كاركنان تمایل به همكاری و اشتراك دانش داشته باشند و علاوه بر آن تمهیدات و سازوكارهای مؤثری نیز توسط سازمان در این رابطه فراهم شده باشد. با تغییر شغل و پست سازمانی، همچنین بازنشستگی برخی از كاركنان، دانش ارزشمندی كه حاصل سالها تجربه كاری بوده به سادگی از بین خواهد رفت و سازمان توانایی بهرهگیری از آن را در صورت استفاده نكردن از شیوههای مؤثر اشتراك دانش نخواهد داشت. از دیدگاه «نوناكا و تاكوچی» چنانچه دانش فردی با دیگران به اشتراك گذاشته نشود، تأثیری بر رشد و گسترش دانش موجود در سازمان نخواهد داشت و دانش جدیدی نیز تولید نخواهد شد (آهلاندر و همكاران، 2007)
[یکشنبه 1398-07-14] [ 10:15:00 ق.ظ ]
لینک ثابت
|