دانلود پایان نامه:بررسی وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان و ارائه راهکارههای مناسب جهت افزایش صادرات مصنوعات فیروزه ای | ... | |
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب عنوان صفحه فصل اول. 1 طرح تحقیق. 1 1- مقدمه: 2 2- بیان مسئله: 3 3- ضرورت انجام تحقیق. 5 4- فرضیههای تحقیق: 6 5- اهداف مورد نظر برای انجام تحقیق. 7 6- روش تحقیق: 7 1- جامعه آماری: 7 2- نمونه گیری: 8 3- محدودیتها و مشکلات انجام تحقیق. 8 4- پیشینه تحقیق. 8 5- تعریف واژههای تخصصی مورد استفاده در تحقیق: 9 فصل دوم. 11 پیشینه تحقیق. 11 بخش اول: مبانی نظری مرتبط به «فیروزه». 12 2-1-1- مختصری در مورد تاریخچه جواهرات.. 13 2-1-2- قدمت استخراج فیروزه 14 2-1-3- علم شناخت سنگهای قیمتی و اهمیت آن در جهان. 15 2-1-4- انواع فیروزه 16 2-1-5- نحوه ساخته شدن فیروزه 18 2-1-6- فضیلت فیروزه در اسلام. 18 2-1-7- معادن فیروزه 19 2-1-8- کلیاتی در مورد برش و جلای کانیها و سنگهای جواهر رنگی. 26 2-1-9- تراش فیروزه 28 2-1-10- مشخصات بهترین نوع فیروزه تراشیده 33 2-1-11- صادرات فیروزه: 34 بخش دوم: مبانی نظری مرتبط با «آمیخته بازاریابی». 36 2-2-1- تعریف بازاریابی. 37 2-2-2- فلسفه مدیریت بازاریابی. 37 2-2-3- عوامل مؤثر در تغییر تقاضا 41 2-2-4- عوامل مؤثر در اقدام به خرید. 42 2-2-5- فرآیند تصمیم خرید. 45 2-2-6- مفهوم مدرن بازاریابی. 51 2-2-7- آمیخته بازاریابی (Marketing Mix) 52 2-2-8- جایگاه یابی در بازار 63 فصل سوم. 69 روش تحقیق. 69 3-1 نوع تحقیق: به طور کلی تحقیقات علمی را به دو دسته تعرفه تقسیم مینمایند: 70 3-2 روش تحقیق. 70 منابع وماخذ: 76 فصل چهارم. 77 جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل دادهها 77 4-1- ویژگیهای پاسخگویان. 78 4-1-1- ویژگیهای صادر کنندگان مصنوعات فیرزوه ای. 78 4-1-2-ویژگیهای فیروزه تراشان. 78 2-4- آزمون فرضیهها 79 فصل پنجم. 91 نتیجه گیری و پیشنهادها 91 5-1- مقدمه. 92 5-2- نتیجه گیری در مورد ویژگیهای پاسخگویان. 92 5-2-1- نتیجه گیری در مورد ویژگیهای «صادرکنندگان مصنوعات فیروزه ای». 92 5-2-2- نتیجه گیری در مورد ویژگیهای «فیروزه تراشان». 93 5-3- نتیجه گیری در مورد فرضیههای تحقیق. 94 5-3-1- نتیجه گیری در مورد فرضیه اول. 94 5-3-2- نتیجه گیری در مورد فرضیه دوم. 95 5-3-3- نتیجه گیری در مورد فرضیه سوم. 98 5-3-4- نتیجه گیری در مورد فرضیه چهارم. 100 5-3-5- نتیجه گیری در مورد فرضیه پنجم. 104 5-5- موضوعات پیشنهادی برای تحقیقات تکمیلی. 109 منابع. 110
فصل اول
1- مقدمه: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بمنظور تغییر روند بازرگانی خارجی با توجه به نیازهای واقعی کشور، تلاشهایی بعمل آمد. اما از هم گسیختگی اقتصاد کشور بدلیل اعتصابات گسترده مردم در سال 1357 و عدم وجود برنامه مشخص و نیز بروز عوامل متعدد سیاسی موجب گردید که سهم واردات مصرفی همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد. بعدها نیز تحریم اقتصادی و جنگ تحمیلی، میزان صادرات را بشدت کاهش داد. بطوریکه در حال حاضر تجارت خارجی ایران با صادرات تک محصولی (نفت) و وابستگی شدید به ارز حاصل از آن مشخص میباشد. در سالهای اخیر دولت تلاشهای بسیاری به منظور افزودن بر سهم صادرات غیر نفتی بعمل آورده است. در این راستا صادرات سنگهای قیمتی و بخصوص فیروزه نیشابور میتواند مثمر ثمر واقع گردد، چراکه فیروزه نیشابور بعنوان بهترین فیروزه جهان، دارای شهرت بین المللی است و در صورت توجه بیشتر به صادرات آن میتواند ارز آوری مناسبی ایجاد نماید. 2- بیان مسئله: نام نیشابور با نام فیروزه همزاد است و در مقام تعریف، نیشابور را شهر فیروزههای درشت، شهری با سنگهای فیروزه و … میگویند. بشهادت گوهر شناسان دور و نزدیک، فیروزه نیشابور در روی زمین مقام اول را دارد. این سنگ گرانبها و پر ارزش که زینت بخش گنجینههای گرانبهای ثروتمندان جهان و خزاین ممالک میباشد همواره توجه جهانیان را به خود جلب کرده است. از کتیبه کاخ داریوش در شوش معلوم میگردد که در آن تاریخ فیروزه «اخشائین» نامیده میشده و از خوارزم برای زینت آلات کاخ وارد شده بود. نمونههایی که در اثر کاوشهای باستان شناسی بدست آمده نشان میدهد که فیروزه در هزاره دوم قبل از میلاد در ایران بعنوان سنگ زینتی مورد استفاده قرار میگرفته است. در دوره ساسانیان از فیروزه غیر از انگشتر و گوشواره و غیره ظروفی برای دربار سلاطین تهیه میشده است. از مطالب فوق بخوبی میتوان به مرغوبیت فیروزه نیشابور و قدمت استخراج و تراش آن و دیرینه بودن هنر ساخت زیور آلات فیروزه ای در ایران پی برد بطوریکه فیروزه نیشابور حتی به کشورهای اروپایی هم صادر میشده است. اما علی رغم این پیشینه افتخار آمیز، متأسفانه در حال حاضر فیروزه تراشی و صادرات فیروزه از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و بر اساس مصاحبههای انجام شده با فیروزه تراشان و صادرکنندگان مصنوعات فیروزه ای، هم اکنون بخش قابل ملاحظه ای از فیروزههای تراشیده شده در بازار داخلی را فیروزههای شیمیایی و یا فیروزههای آمریکایی که بصورت قاچاق وارد کشور میگردد، تشکیل میدهد. با وجود چنین مسأله نگران کننده ای تاکنون تحقیق علمی برای پاسخگویی به سؤالات زیر انجام نشده است: وضعیت فعلی مدیریت بازار فیروزه صادراتی استان خراسان چگونه است؟ 3- ضرورت انجام تحقیق
[شنبه 1398-07-13] [ 08:59:00 ب.ظ ]
لینک ثابت
|