دانلود پایان نامه:تأثیر نیروهای رقابتی سازمان بر کاربرد دانش جهت بهبود عملکرد زنجیره تأمین در صنعت خودروسازی | ... | |
تأثیر نیروهای رقابتی سازمان بر کاربرد دانش جهت بهبود عملکرد زنجیره تأمین در صنعت خودروسازی استاد راهنما: استاد مشاور: نیمسال تحصیلی (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب شماره صفحه فصل اوّل :کلیّات تحقیق 1-1) مقدّمه 2 1-2) بیان مسئله 2 1-3) ضرورت و اهمیّت تحقیق 3 1-4) اهداف تحقیق 3 1-5) چارچوب نظری تحقیق 4 1-6)فرضیه های تحقیق 6 1-7)تعریف عملیّاتی متغیر های تحقیق 7 1-8)مدل مفهومی تحقیق 9 1-9) قلمرو تحقیق 9 فصل دوّم: مبانی نظری تحقیق 2-1) متغیر وابسته : عملکرد زنجیره تأمین 10 2-1-1) مقدّمه 11 2-1-2)چارچوب نظری تحقیق 12 2-1-3)زنجیره تأمین 12 2-1-4)عملکرد زنجیره تأمین 14 2-1-5)درک زنجیره تأمین 16 فهرست مطالب شماره صفحه 2-1-5-1)پایه های زنجیره تأمین 16 2-1-5-2)زنجیره های تأمین داخلی 16 2-1-5-3) زنجیره های تأمین خارجی 17 2-1-5-4)منافع همکاری بین سازمانی زنجیره تأمین 17 2-1-6) مدیریت زنجیره تأمین 17 2-1-7)مؤلّفه های اصلی مدیریت زنجیره تأمین 18 2-1-8)اهمیّت مدیریت زنجیره تأمین 19 2-1-9)اصول نظام مدیریت زنجیره تأمین 21 2-1-10) ضرورت اندازه گیری عملکرد زنجیره تأمین 22 2-1-11)دیدگاه های تئوریک در زنجیره تأمین 26 2-1-24) معیارهای ارزیابی عملکرد زنجیره تأمین 29 2-2) متغیر نوآوری سازمانی 2-2-1)مفدّمه 30 2-2-2)تعریف قابلیّت نوآوری 31 2-2-3)تعریف نوآوری 33 2-2-4)انواع نوآوری از دیدگاه سازمان به صورت کاربردی 34 2-2-5) اجزای اصلی نظام ملّی نوآوری 35 2-2-6) سنجش نوآوری 36 فهرست مطالب شماره صفحه 2-2-6-1) مزیّت های سنجش نوآوری در مقایسه با سنجش تحقیق و توسعه 37 2-2-6-2)سنجش نوآوری در سطح ملّی 37 2-2-7)افراد در معرض نوآوری 39 2-2-8)نظریه انتشار نوآوری 48 2-2-9) مهارت های خود مدیریتی و رفتار نوآورانه کارکنان 40 2-2-10) محرّک های نوآوری 41 2-3) متغیر مدیریت دانش 2-3-1) مقدّمه 43 2-3-2) تعریف مدیریت دانش 45 2-3-3)انواع دانش 47 2-3-4)اهمیّت و ضرورت مدیریت دانش 48 2-3-5)فرآیند مدیریت دانش 49 2-3-5-1)ایجاد دانش 49 2-3-5-2) اعتبار بخشی به دانش 50 2-3-5-3)ارائه دانش 50 2-3-5-4)اشتراک دانش 51 2-3-5-5)کاربرد دانش 51 2-3-6) دلایل اهمیّت بکار گیری مدیریت دانش 53 فهرست مطالب شماره صفحه 2-3-7) ارتباط مدیریت دانش و فناوری اطلاعات 53 2-3-8)ارتباط مدیریت دانش و نوآوری 54 2-3-9) الگو های استراتژی مدیریت دانش 56
2-4) متغیر مستقل : مزیت رقابتی 2-4-1)مقدّمه 58 2-4-2)مزیت رقابتی 58 2-4-2-1) استراتژی و مزیت رقابتی 59 2-4-2-2)مافوق رقابت 60 2-4-3)خاستگاه های مزیت رقابتی 61 2-4-4)نگرش های موجود به منشا مزیت رقابتی 66 2-4-4-1) تئوری سازمان صنعتی 66 2-4-4-2)تئوری منبع مدار 73 2-4-5) تحلیل زنجیره تأمین در صنعت خودرو 77 2-4-6)پیشینه تحقیق 82 2-4-6-1) پیشینه تحقیق در داخل کشور 82 2-4-6-2)پیشینه تحقیق در خارج از کشور 89 فهرست مطالب شماره صفحه فصل سوّم:روش اجرای تحقیق 3-1)مقدّمه 94 3-2)فرآیند اجرای تحقیق 94 3-3)روش تحقیق 95 3-4) توصیف آزمودنی های تحقیق (جامعه و نمونه آماری) 95 3-5)روش نمونه گیری برآورد حجم نمونه 96 3-6)ابزار جمع آوری داده ها و اطلاعات 97 3-7) معرفی تکنیک های آماری و نرم افزار مربوطه جهت تجزیه و تحلیل داده های تحقیق 98 فصل چهارم :تجزیه و تحلیل داده ها 4-1) مقدّمه 100 4-2)توصیف متغیر های تحقیق 100 4-2-1) جنسیّت 101 4-2-2)تحصیلات 102 4-2-3)سن 103 4-2-4)تجربه 104 4-2-5)شغل 105 فهرست مطالب شماره صفحه 4-2-6)نوع عضویّت در زنجیره تأمین 106 4-2-7)نیروی رقابتی 107 4-2-8)کاربرد دانش 108 4-2-9)محرّک های نوآوری 109 4-2-10)عملکرد زنجیره تأمین 110 4-3)آزمون فرضیه های تحقیق 111 4-3-1)آزمون فرضیه اوّل 112 4-3-2)آزمون فرضیه دوّم 114 4-3-3)آزمون فرضیه سوّم 116 4-3-)آزمون فرضیه چهارم 118 فصل پنجم: تحلیل یافته ها و نتیجه گیری 5-1)مقدّمه 121 5-2)نتایج آمار توصیفی 121 5-3)نتایج آماراستنباطی 122 5-3-1)نتایج آزمون فرضیه اوّل 122 فهرست مطالب شماره صفحه 5-3-2) نتایج آزمون فرضیه دوّم 122 5-3-3) نتایج آزمون فرضیه سوّم 123 5-3-4) نتایج آزمون فرضیه چهارم 123 5-4)پیشنهادات 124 5-4-1)پیشنهادات بر اساس یافته ها فرضیه های تحقیق 124 5-4-2)پیشنهادات برای محققین آینده 126 5-5)محدودیّت های تحقیق 127 منابع منابع فارسی 129 منابع لاتین 135 پیوست ها پیوست 1:پرسش نامه تحقیق 141 پیوست 2:آلفای کرونباخ به تفکیک سؤالات 147
چکیده: در دنیای متلاطم و متغیر کنونی تنها چیزی که تغییر نمی کند ، تغییر است . در دنیای کسب و کاری که به طور فزاینده تحت الشعاع سه واژه مشتری ، رقابت و تغییر ، هدایت می شود، شرکت ها در جستجوی راه حلّی برای مشکلات کسب و کار خود هستند،بر اساس ادبیات و اطلاعات موجود از شرکت های مؤفّق دنیا چنین برداشت می شود که یکی از راه حل های رفع معضل یاد شده توجّه و تمرکز بر رویکرد بهبود عملکرد زنجیره تأمین است. هدف از این تحقیق بررسی نحوه اثرگذاری نیروهای رقابتی در صنعت خودروسازی به عنوان محرّکی برای کاربرد مدیریت دانش در بهبود عملکرد زنجیره تأَمین با تأکید بر نقش میانجی گر محرکهای نوآوری سازمانی
[شنبه 1398-07-13] [ 08:19:00 ب.ظ ]
لینک ثابت
|