شده است شامل هزینه خازن های ثابت هزینه تلفات و در نهایت هزینه مربوط به ظرفیت پست بعد از نصب خازنگذاری(ظرفیت آزادشده پست) می باشد محدودیتهای از قبیل اندازه خازن و محدودیت ولتاژومحدودیت اعوجاج هارمونیک کل برای بهینه سازی تابع هزینه استفاده شده است.مساله جایابی خازن دردو حالت مورد شبیه سازی قرار گرفته است:
حالت الف) تابع هدف شامل هزینه خازن های ثابت وهزینه تلفات بعداز خازن گذاری می باشد.
حالت ب) تابع هدف شامل هزینه خازن های ثابت وهزینه تلفات بعداز خازن گذاری و هزینه ظرفیت پست بعد از خازن گذاری میباشد.
هر کدام از این دو حالت نیز به نوبه خود در سه آزمایش مورد بررسی قرار می گیرند:
آزمایش 1) ولتاژ پست فقط حاوی فرکانس اصلی وفاقد هارمونیک است.
آزمایش 2) ولتاژ پست حاوی فرکانسهای هارمونیکی بوده ولی برای اعوجاج هارمونیک کل محدودیتی در نظر گرفته نشده است.
آزمایش 3) ولتاژ پست حاوی فرکانسهایها رمونیکی بوده و برای اعوجاج هارمونیک کل محدودیت %8 در نظر گرفته میشود.
این مراحل مختلف بر روی سه شبکه 34 باسه IEEE و 9 باسه IEEE و 4 باسه مورد تست قرار گرفته است و نتایج آن با الگوریتم ژنتیک مقایسه گردیده است نتایج شبیه سازی نشان می دهد که هارمونیک تاثیر بسزایی

 

موضوعات: بدون موضوع
[یکشنبه 1398-07-14] [ 06:38:00 ق.ظ ]