(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده
برای بیش تر سیستم های رمز، با به کارگیری یک کلید سیستم اصلی، نیاز است بسیاری از کلیدهای مهم رمزگذاری و رمزگشایی سیستم به خوبی محافظت شوند. سه مشکل عمده در این آرایش تک کلید وجود دارند. یکم، اگر کلید اصلی، به صورت تصادفی، میان عموم افشا شود، آن گاه تمام سیستم امنیت نخواهد داشت. دوم، اگر کلید اصلی از میان برود، آن گاه همه ی کلیدهای تحت حفاظت غیر قابل دست رسی خواهند شد. سوم، اگر دارند هی کلید اصلی خیانت کند، آن گاه همه اطلاعات مهم به طور کامل در دسترس برای دشمن قرار خواهد گرفت.
تسهیم راز تقسیم کردن یک راز میان مجموع های از شریک ها است، به گونه ای که، تنها زیرمجموعه هایی از پیش تعیین شده از سهم ها توانایی بازسازی راز را داشته باشند. طرح های تسهیم راز، به صورت مستقل، در سال 1979، توسط بلکلی و شمیر، به عنوان راه حلی برای حفاظت از کلیدهای رمز، مطرح شد. طرح های تسهیم راز میتوانند در همه موقعیت هایی، که دسترسی به منابعی مهم باید محدود باشد، به کار گرفته شوند. برای نمونه، می توان به باز کردن یک صندوق امانت یا پرتاب یک موشک اشاره کرد.
در این پایان نامه، به بررسی روش های گوناگون تسهیم راز می پردازیم . سپس، به بررسی تسهیم یک درخت، که یک گراف هم بند بدون دور است، می پردازیم . یک

 

درخت، برای نمونه، می تواند ساختار یک ملکول شیمیایی یا یک امضای مشترک میان چند نفر باشد.

موضوعات: بدون موضوع
[یکشنبه 1398-07-14] [ 04:50:00 ق.ظ ]