(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده
آرایه های فازی به آرایه هایی اطلاق می شود که راستای بیم اصلی یا شکل پرتو آن توسط فاز نسبی جریان تحریک عناصر کنترل شود، البته می توان با تغییر دامنه جریان تحریک عناصر نیز جهت بیم اصلی را عوض کرد. اسکن بیم تشعشعی به صورت الکترونیکی و با استفاده از شیفت دهنده های فازی از سرعت و دقت بالاتری نسبت به اسکن مکانیکی بیم برخوردار می باشد.
به دلیل کوپلینگ متقابل میان المان ها، تشعشع از المان های آنتن در یک آرایه به حالتی که به صورت مجزا تشعشع می کند فرق دارد. المان های مرکزی محیط متفاوتی نسبت به المان های کناری را تجربه کرده و بنابراین توزیع های جریان متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند که به صورت تابعی از فرکانس و زاویه اسکن تغییر می کند. در این شرایط اگر فاصله میان المان ها زیاد شود (مثلا اگر فاصله میان المان ها ^ باشد) اثرات کوپلینگ متقابل قابل صرفنظر خواهد بود. ولی در جداسازی معمول که المان ها به فاصله 2/^ از یکدیگر قرار گرفته اند اثرات کوپلینگ متقابل قابل ملاحظه خواهد بود. در این حالت رویه تعیین توزیع جریان بسیار مشکل شده و معمولا نیاز به حل تعداد زیادی انتگرال به طور همزمان یا معادلات دیفرانسیل انتگرالی می باشد که تنها برای موارد ایده آل معینی حل شده است.
در

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

این پایان نامه ابتدا کوپلینگ متقابل در آرایه ها، تئوری فراکتال و علت استفاده از فراکتال مورد بررسی قرار گرفته و سپس روشی برای کاهش اثرات کوپلینگ متقابل با استفاده از المان های فراکتالی و المان های پاراستیک بیان می شود. که بدین منظور یک آرایه پچ میکرواستریپی با المان های فراکتالی و المان های کناری به عنوان المان های پاراستیک طراحی و با استفاده از نرم افزار Ansoft designer شبیه سازی شده و با

موضوعات: بدون موضوع
[شنبه 1398-07-13] [ 06:50:00 ب.ظ ]