شخصیت برند//پایان نامه درباره شخصیت برند | ... | |
نامهای تجاری قدرتمند توانایی کمبود عملکرد کسب و کار را دارند، اما چه عواملی موجب قدرتمند شدن یک نامتجاری میشود؟ پژوهش های صورت گرفته بر روی 44 نام تجاری نشان میدهد که چهار عامل زیر بر قدرت نام تجاری تأثیر میگذارند: احساس تعلق و نزدیکی: این نام تجاری متعلق به من است. بازاریابان پیروز آنانی هستند که میدانند راه اصلی برای دستیابی به بازار گسترده تر و فروش بیشتر، راهیابی به ذهن و قلب مشتری است و نه ویترین فروشگاهها تصویر ذهنی مشتری از یک نام تجاری است که او را بیزار و یا دلباخته ی یک محصول میکند (براون، 1386). 2-1-14) شخصیت برند گوردون آلپرت[1] شخصیت را عبارت از مظهر عادات و رفتار و خوی آدمی میداند، که چگونگی تطبیق وی را با محیطش معین میکند. اوبرت پارک و ارنست برکس، دو جامعه شناس معروف، برآنند که: شخصیت عبارت است از مجموعه و ترکیب خصایص که نقش آدمی را در اجتماع معلوم میکنند. به عقیده هربرت بلوک[2] شخصیت هر فردی عبارت از خصایص، عواطف و رفتار و کردار آدمی است، که در مجموع طبع و خوی وی را به وجود میآورند (فضایی، 1381).
[شنبه 1398-07-13] [ 08:06:00 ب.ظ ]
لینک ثابت
|