شرایط اثر بخشی تبلیغات
قبل از هر فعالیت تبلیغاتی لازم است بررسی های کاملی در مورد وضعیت بنگاه از نظر فروش ،سود، سهم بازار، کیفیت محصول ، تطابق با استانداردها ،ظرفیت مورد استفاده و ظرفیت خالی، نقدینگی ،عمر محصول ، صفات و ویژگی های کالاهای مشابه و رقیب ،قیمت کالاهای مشابه و رقیب و… به عمل آید و اطمینان حاصل گردد که توان امکانات لازم برای پاسخگویی به تقاضاهای جدید وجود دارد،زیرا تبلیغات  واطلاع رسانی تقاضاهای جدیدی را به وجود می آورند.همچنین با توجه به اهداف  سازمانی واهداف بازاریابی باید شرایط زمانی ومکانی برای تبلیغات سنجیده شود .

به طور کلی وقتی تبلیغات اثر بخش است که شرایط زیر وجود داشته باشد:

آگاهی خریدار نسبت به کالا یا خدمت در حداقل باشد.
رقابت تنگاتنگی بین دو رقیب با سهم بازارهای نزدیک به هم وجود داشته باشد.
فروش کالا در حال افزایش باشد.
تمایز و تفاوت بازرسی بین محصول خودی ومحصول رقیب وجود داشته باشد.
در آمد مصرف کننده در حال افزایش باشد.
اقتصاد در مرحله بهبود و رونق باشد همچنین کالا یا خدمت کاملاً جدید باشد.
ویژگی های کالا یا خدمت برای مصرف کننده مشهود نباشد.
تغییرات جدیدی در کالا به وجود آمده باشد(بلوریان تهرانی واشجاری،1388،ص. 5)
با

 

ید توجه داشته باشیم که یک بازرگان با هدف کسب سود بلند مدت از تبلیغات بهره می­گیرد، لذا در میان عوامل مساعد برای موفقیت بکارگیری تبلیغات می توان موارد زیر را نام برد:

الف- روند تقاضا به ویژه در صنعت (موردنظرما)می باید در حال افزایش باشد.

موضوعات: بدون موضوع
[شنبه 1398-07-13] [ 11:25:00 ب.ظ ]