مختلف ارائه شده برای این نوع مبدلها به همراه معایب و مزایای هر یک آورده شده است و در نهایت ساختار ارائه شده که مبتنی بر یک DAC با استفاده از 4 کانال و بلوک Current Steering می باشد توضیح داده شده و دلایل استفاده از این نوع ساختار بیان گردیده است.
تمام شبیه سازی ها براساس مدل کمپانی CSMC برای تکنولوژی CMOS , 0.18μm توسط نرم افزار HSPICE انجام گردیده است. سعی بر آن بوده است که همیشه در حین شبیه سازی بدترین شرایط بر مدار اعمال شود به عنوان مثال اثر نویز Vdd و اثر Bonding Wire و اثر گوشه های مختلف پروسه و اثر ناهمخوانی قطعات به ویژه منابع جریان (شبیه سازی مونت کارلو) در نظر گرفته شده است.
فصل اول
مقدمه
در طول چند دهه اخیر نیاز به ارتباطات پر سرعت و ایمن رشد چشمگیری داشته است اینترنت و تلفن همراه و دیگر امکانات ارتباطی از ملزومات زندگی امروزی است.مصونیت بالای سیگنال دیجیتال در برابر نویز باعث میشود تا گزینه مناسبی برای پردازش و بخصوص انتقال داده باشد از سوی دیگر سیگنال پردازش شده و یا منتقل شده باید به شکل آنالوگ تبدیل شده و مورد استفاده قرار گیرد. توضیحات بالا نقش واسطه هایی که بتوانند این دو عالم آنالوگ و دیجیتال را به هم مرتبط سازند را پررنگ میکند این واسطه ها تحت نامهای مبدل های آنالوگ به دیجیتال و مبدلهای دیجیتال به آنالوگ معروفند که در این پایان نامه سعی بر آن داریم تا در خصوص مبدلهای دیجیتال به آنالوگ توضیحاتی ارائه شود.
 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

/>همان طور که از نام یک مبدل دیجیتال به آنالوگ بر می آید این مبدل با پذیرفتن داده دیجیتال معادل آنالوگ آن را در خروجی تولید می کند در واقع داده آنالوگ خروجی نقش سیگنال حامل داده دیجیتال را ایفا می کند.

موضوعات: بدون موضوع
[شنبه 1398-07-20] [ 11:21:00 ب.ظ ]