موتورهای جستجوگر،پایان نامه تبلیغات آنلاین
    موتورهای جستجوگر
پایگاه های اینترنتی که کاربران میتوانند از آنها برای جستجوی مطالب در اینترنت استفاده کنند. این موتورها، بعد از آن که کاربر موضوع مورد جستجوی خود را در فرم جستجو وارد می کند، لیستی از پایگاههای اینترنتی که در بردارنده ی موضوع جستجو شده کاربر هستند برای او جمع آوری می کند. مکانیسم عمل موتورهای جستجو به دو روش انجام می شود:

این پایگاه ها با استفاده از برنامه های نرم افزاری خاص که به طور خودکار اینترنت را جستجو می کنند که اینترنت را بطور روزانه جستجو کرده و بانک اطلاعاتی خود را به روز می کنند و معمولا این امکان به دارندگان پایگاههای اینترنتی داده می شود که مشخصات خود را به بانک اطلاعاتشان اضافه کنند.
تعداد دیگری از پایگاه ها با استفاده از روش های دستی، پایگاههای موجود در اینترنت را مورد بررسی قرار داده و بعد از ارزیابی هر یک را در دسته بندی های خاص در بانک اطلاعات خود که از قبل طراحی کرده اند، قرار می دهند. این پایگاهها نیز همانند دسته اول، به دارندگان پایگاههای اینترنتی این امکان را می دهند تا مشخصات پایگاه خود را به بانک اطلاعات آنها اضافه کنند. البته این دسته از موتورهای جستجو قبل از اضافه کردن، پایگاه اینترنتی را ارزیابی کرده و در صورت تائید، آن را به بانک اطلاعاتی خود اضافه میکنند.
نحوه

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

ارزیابی از طریق دو دوسته ی مذکور از موتورهای جستجو می تواند به دو صورت زیر باشد:

روش مجانی: موتورهای جستجو معمولا پایگاه های اینترنتی را طبق کلیدواژه هایی که صاحبان آنها برایشان در نظر گرفته و آنها را براساس این کلمات ثبت کرده اند جستجو می کنند و هنگامی که کاربری کلمه ای را وارد فرم مخصوص جستجو می کند، موتورهای جستجو به بانک اطلاعاتی خود رجوع کرده و لیستی از تمام پایگاههایی که تحت همان عنوان دسته­بندی شده­­اند را برای کاربر نمایش می­دهند، و به این دلیل انتخاب کلید واژه­های مناسب برای پایگاه اینترنتی می­تواند شانس امدن نام پایگاه اینترنتی در رتبه­های اول لیستی که به کاربر نشان داده می­شود را بالا می­برد.
روش پولی : دراین روش شرکتها می­توانند در ازای پرداخت مبالغی به موتورهای جست­وجو  از آنان بخواهند تا درصورت جستجوی کلید واژه­ی خاصی توسط کاربر ، پایگاه اینترنتی انها و یا بنر شرکت در لیست نشان داده شده به کاربر قرار گیرد. ( گرامی، 1382)
بسیاری از موتورهای جست­وجو این امکان را به شرکت ما می­دهند تا ادرس وب­سایت خود را بطور رایگان در فهرست خود ثبت نمایند و از ان پس ادرس وب­سایت انها براساس کلمات کلیدی و موضوع بطور خودکار در نتایج جست­وجوها ظاهر شوند.

قدرت موتورهای جستجوگر
ایده اصلی کار به این صورت است که شما کلمات کلیدی خود را انتخاب میکنید و در موتورهای جستجویی مانند MSN یا Google جستجو می­کنید . هنگامی که کاربران آن کلمات را برای جستجو وارد کنند سایت شما در صفحات حاصل از نتایج جستجو به نمایش گذاشته می­شود و مشتریان را به سایت شما هدایت خواهد کرد . در موتورهای جستجویی که از روش پرداخت به­ازای هر کلیک استفاده می­کنند ، تنها هنگامی از شما پول دریافت می­شود که کاربری روی نام سایت شما کلیک کند و به آن وارد شود . حداقل میزان این پرداختها به کلمات انتخاب شده توسط شما بستگی دارد . ضمنا هر چه پیشنهاد شما برای پرداخت در مقایسه با رقبا بالاتر باشد ،رتبه بالاتری در صفحه نتایج کسب خواهید کرد . باید سعی کنید که رقبای خود را پشت سر بگذارید و مشتریانی که به­دنبال محصولات شما هستند را جذب کنید.

لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:

موضوعات: بدون موضوع
[شنبه 1398-07-20] [ 11:24:00 ب.ظ ]