موتورهای جستجوگر،پایان نامه تبلیغات آنلاین
موتورهای جستجوگر
پایگاه های اینترنتی که کاربران میتوانند از آنها برای جستجوی مطالب در اینترنت استفاده کنند. این موتورها، بعد از آن که کاربر موضوع مورد جستجوی خود را در فرم جستجو وارد می کند، لیستی از پایگاههای اینترنتی که در بردارنده ی موضوع جستجو شده کاربر هستند برای او جمع آوری می کند. مکانیسم عمل موتورهای جستجو به دو روش انجام می شود:
این پایگاه ها با استفاده از برنامه های نرم افزاری خاص که به طور خودکار اینترنت را جستجو می کنند که اینترنت را بطور روزانه جستجو کرده و بانک اطلاعاتی خود را به روز می کنند و معمولا این امکان به دارندگان پایگاههای اینترنتی داده می شود که مشخصات خود را به بانک اطلاعاتشان اضافه کنند.
تعداد دیگری از پایگاه ها با استفاده از روش های دستی، پایگاههای موجود در اینترنت را مورد بررسی قرار داده و بعد از ارزیابی هر یک را در دسته بندی های خاص در بانک اطلاعات خود که از قبل طراحی کرده اند، قرار می دهند. این پایگاهها نیز همانند دسته اول، به دارندگان پایگاههای اینترنتی این امکان را می دهند تا مشخصات پایگاه خود را به بانک اطلاعات آنها اضافه کنند. البته این دسته از موتورهای جستجو قبل از اضافه کردن، پایگاه اینترنتی را ارزیابی کرده و در صورت تائید، آن را به بانک اطلاعاتی خود اضافه میکنند.
نحوه
ارزیابی از طریق دو دوسته ی مذکور از موتورهای جستجو می تواند به دو صورت زیر باشد:
روش مجانی: موتورهای جستجو معمولا پایگاه های اینترنتی را طبق کلیدواژه هایی که صاحبان آنها برایشان در نظر گرفته و آنها را براساس این کلمات ثبت کرده اند جستجو می کنند و هنگامی که کاربری کلمه ای را وارد فرم مخصوص جستجو می کند، موتورهای جستجو به بانک اطلاعاتی خود رجوع کرده و لیستی از تمام پایگاههایی که تحت همان عنوان دستهبندی شدهاند را برای کاربر نمایش میدهند، و به این دلیل انتخاب کلید واژههای مناسب برای پایگاه اینترنتی میتواند شانس امدن نام پایگاه اینترنتی در رتبههای اول لیستی که به کاربر نشان داده میشود را بالا میبرد.
روش پولی : دراین روش شرکتها میتوانند در ازای پرداخت مبالغی به موتورهای جستوجو از آنان بخواهند تا درصورت جستجوی کلید واژهی خاصی توسط کاربر ، پایگاه اینترنتی انها و یا بنر شرکت در لیست نشان داده شده به کاربر قرار گیرد. ( گرامی، 1382)
بسیاری از موتورهای جستوجو این امکان را به شرکت ما میدهند تا ادرس وبسایت خود را بطور رایگان در فهرست خود ثبت نمایند و از ان پس ادرس وبسایت انها براساس کلمات کلیدی و موضوع بطور خودکار در نتایج جستوجوها ظاهر شوند.
قدرت موتورهای جستجوگر
ایده اصلی کار به این صورت است که شما کلمات کلیدی خود را انتخاب میکنید و در موتورهای جستجویی مانند MSN یا Google جستجو میکنید . هنگامی که کاربران آن کلمات را برای جستجو وارد کنند سایت شما در صفحات حاصل از نتایج جستجو به نمایش گذاشته میشود و مشتریان را به سایت شما هدایت خواهد کرد . در موتورهای جستجویی که از روش پرداخت بهازای هر کلیک استفاده میکنند ، تنها هنگامی از شما پول دریافت میشود که کاربری روی نام سایت شما کلیک کند و به آن وارد شود . حداقل میزان این پرداختها به کلمات انتخاب شده توسط شما بستگی دارد . ضمنا هر چه پیشنهاد شما برای پرداخت در مقایسه با رقبا بالاتر باشد ،رتبه بالاتری در صفحه نتایج کسب خواهید کرد . باید سعی کنید که رقبای خود را پشت سر بگذارید و مشتریانی که بهدنبال محصولات شما هستند را جذب کنید.
لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:
موضوعات: بدون موضوع
[شنبه 1398-07-20] [ 11:24:00 ب.ظ ]