سازگاری می­دهند. سازمانی که ازتوانایی اجرای پاسخ­های سازگارانه برخوردار نباشند از اثربخشی لازم برخوردار نخواهد بود (گیلسپی و همکاران،2008).

شاخص­های ویژگی سازگاری عبارتنداز: ایجادتغییر[12]مشتری­مداری[13] یادگیری سازمانی[14]

1-ایجادتغییر: فرهنگ سازمانی که ازسطح بالای شاخص ایجادتغییربرخوردارباشدتوانایی ارایه شیوه­های سازگار برای دست یافتن به نیازهای متغیرخودرا دارا است. این­گونه ازسازمان­ها دارای توانایی پی بردن به محیط کاری خودبوده و به سرعت به روندهای موجود پاسخ می­دهند؛ همچنین تغییرات آتی را پیش­بینی می­نمایند (نادلر،1998).

2-مشتری­مداری:سازمان­های مشتری­مداراغلب مشتریان خودرابه خوبی می­شناسندوبه آن­هاپاسخ داده و نیازهای آتی آن­هاراپیش­بینی می­کنند.مشتری­مداری منعکس­کننده درجه­ای ازاهمیتی است که سازمان­ برای راضی نمودن مشتریان قائل است(بوچل ودنیسون،2003).

3-یادگیری سازمانی: درسازمانی که دارای سطح بالایی از ویژگی یادگیری سازمانی است، افراد دایماتوانایی خودرابرای خلق نتایجی که برای آن­ها واقعامطلوب است افزایش می­دهند. سازمان یادگیرنده جایی است که الگوهای

 

موضوعات: بدون موضوع
[یکشنبه 1398-07-14] [ 04:21:00 ق.ظ ]