– ثبت و انتقال دانش تجربی متخصصان؛

– ثبت تصمیم مستدل؛

– سیستم خبره واحد ها؛

-بازنگری بعد از عملیات؛

-بازخورد نتایج؛

– شبکه متخصصان؛

– کشف دانش از داده ها ؛

– کاربرد سیستم های حمایت عملکرد و سیستم های دانش محور؛

– ساخت و استقرار بنیان دانش؛

– ابزارهای تکنولوژی اطلاعاتی برای مدیریت دانش(عدلی،1384،صص212-218).

 

1-1-2-            عوامل کلیدی توفیق مدیریت دانش در سازمان های مختلف
لیبوویتز[5](1999) در جهت پیاده سازی مدیریت دانش،شش عامل کلیدی مطرح می کند.عوامل کلیدی وی عبارت اند از:

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

نیاز به استراتژی مدیریت دانش باحمایت مدیریت ارشد سازمان ها؛

وجود مدیریت ارشد دانش(Cko)؛

یک زیر ساخت مدیریت دانش؛

آنتولوژی دانش و مخازن دانش؛

ابزارها و سیستم های مدیریت دانش؛

تشویق تسهیم دانش و فرهنگ حمایتی.

مخصوصاً،درس های آموخته شده از شرکت هایی که در پیاده سازی مدیریت دانش تجربه دارند،در این راستا از اهمیت بسیاری برخوردار است.وی بیان می کند که ایجاد مراکز حرفه ای برای حوزه های دانش به عنوان یک استراتژی مدیریت دانش در سازمان امری مهم است(محمدی فاتح،سبحانی و محمدی،1387،صص117-119).

در تحقیقاتی که ماتی[6](2004) در آلمان انجام داده است عوامل کلیدی مدیریت دانش عبارتند از:

موضوعات: بدون موضوع
[شنبه 1398-07-13] [ 07:40:00 ب.ظ ]