پایان نامه بازاریابی و توسعه فروش:مدل استراتژی فروش آنسوف | ... | |
در رشته متمرکز که عملاً اولین اقدام شرکت می باشد تا با بررسی بهبود عملکرد در فعالیتهای کسب و کار فعلی راههای موفقیت را جستجو بکند، ایگور آنسوف[1] ، به منظور کشف فرصتهای جدید در جهت رشد متمرکز، مدلی را ارائه می کند که به مدل گسترش محصول _ بازار شهرت دارد. بر اساس این مدل، شرکت برای توسعه بازار، چهار انتخاب استراتژیک را پیش رو دارد. استراتژی نفوذ در بازار[2] : این استراتژی به معنی باقیماندن در بازار فعلی با استفاده از محصولات فعلی و تلاش برای توسعه سهم بازار است. استراتژی توسعه محصول [3] : در این استراتژی، شرکت در بازار فعلی، محصولات جدیدی را عرضه می کند و با توسعه فروش آنها خود را در بازار فعلی ارتقاء می دهد. استراتژی توسعه بازار[4]: در این استراتژی، شرکت با تکیه بر قابلیت های فعلی برای تولید محصولات خود، به بازارهای جدید وارد شده و با عرضه محصول در این بازارها فروش خود را توسعه می دهد. > استراتژی متنوع سازی[5] : این استراتژی به معنی عرضه محصولات جدید در بازارهای جدید است و ریسک و زحمت آن بیش از سایر روشها است. این استراتژی وقتی توجیه پذیر است که فرصتهای خوبی خارج از محصولات فعلی و بازارهای فعلی در دسترس باشد و یک فرصت خوب، فرصتی است که در صنعت بسیار جذاب بوده و شرکت نیز از امکان موفقیت در آن برخوردار باشد.
[شنبه 1398-07-13] [ 07:07:00 ب.ظ ]
لینک ثابت
|