پایان نامه درباره تداعی برند:-ارزش ویژه برند | ... | |
و نشانه ای است که به ارزش ارائه شده توسط یک محصول برای شرکت و مشتریانش افزوده و یا از آن ارزش کسر میکند». (اکر، 1991، ص15) مجموعه ای از دارایی ها و تعهدات پیوند یافته با یک برند، آن نام و سمبلی است که موجب افزایش و یا کاهش ارزش حاصل از یک محصول یا خدمت برای یک شرکت و یا مشتریان آن شرکت میشود .این متغیر به وسیله مقیاس کلی (ترجیح و برتری) و مقیاس چند بعدی ( احساس مثبت نسبت به برند و علاقه دوستان و آشنایان به برند و …) مورد سنجش قرار میگیرد . (گیلانی نیا و همکاران، 1389، ص110)
2-2-10-1-1 دیدگاههای مطالعه ارزش ویژه برند
ستفاده بهتر از قدرت برند، به واسطه های عملکرد های استراتژیک به آن میرسد. (لاسر[5] و همکاران به نقل از شخم کاری بناب، 1391، ص74) در بازاریابی نظری، عملیات سازی ارزش ویژه برند بر مبنای مشتری اغلب در دو گروه دسته بندی میشود :1. ادراک مصرف کننده[6](آگاهی برند[7]، تداعی برند[8]، کیفیت[9])2. رفتار مصرف کننده[10]( وفاداری برند[11]، تمایل به پرداخت قیمتهای بال[12]ا) به عبارتی ارزش برند بر مبنای مشتری فقط ابعاد ادراکی مشتری را نشان میدهد( بورن و گانکیم به نقل
[یکشنبه 1398-07-14] [ 05:27:00 ق.ظ ]
لینک ثابت
|