دانلود پایان نامه ارشد درباره نقص در تمرکز یا اختلال بیشفعالی (ADHD) | ... | |
نوع بیدقت و بدون توجه. 10 نوع تکانشی – بیشفعالی.. 11 نوع ترکیبی.. 12 چطور میتوان فهمید کودکی مبتلا به ADHD است؟ 13 نشانه های رفتاری: 14 بیان مساله: 23 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق: 24 متغیرهای تحقیق : 25 اهداف تحقیق در مورد بیش فعالی.. 26 ادامه بیشفعالی تا بزرگسالی.. 28 ژنتیک، مهمترین عامل.. 29 فواید و مضرات تحقیق در مورد بیش فعالی دانش آموزان 32 فصل دوم.. 33 پیشینه تحقیق : 34 سبب شناسی: 37 نظریه اولین کسی که در مورد این نوع اختلال نظر داد. 39 آمار اختلال بیش فعالی.. 40 همهگیر شناسی.. 41 فصل سوم. 42 جامعه تحقیق : 43 حجم نمونه در روش نمونه گیری : 43 ابزار اندازه گیری : 43 روش اجرای تحقیق : 44 آمار توصیفی : 44 فصل چهارم.. 45 مقدمه : 46 سوالات طرح شده جهت پرسشنامه.. 47 جدول پرسش نامه. 48 1ـ جامعه چه مقدار به این مشکل اهمیت می دهد . 49 2ـ اعتقاد دارند که این مشکل یک بیماری غیر قابل در مان است . 3ـ چه مقدار اعتقاد دارند که این مشکل قابل در مان است . 50 3ـ چه مقدار اعتقاد دارند که این مشکل قابل در مان است . 51 4ـ چه مقدار مشاوره تاثیر دارد ؟ 52 5ـ تاثیر افراد خانواده بر بهبود فرد . 53 6ـ تاثیر آموزشهای روانشناسان به خانواده ها برای بهبود. 54 7ـ بهبود بیماری می تواند تاثیر زیادی بر مشکل تحصیلی دانس اموز داشته باشد . 55 8ـ برخورد دیگران برای سرخورده شدن . 56 9ـ نقش پزشک در درمان. 57 10ـ نکات مثبت بیش فعالی . 58 11ـ یكی از عوامل مهم در ادرصد وراثتی بودن بیش فعالی . 59 12ـ امکان دارد این بیماری تا بزرگ سالی باقی بماند . 60 فصل پنجم. 61 پیشنهاد و راهبرهای برای آموزگاران.. 62 راهکارها و پیشنهادات… 77 مربیان هم باید آموزش ببینند.. 77 روش های درمان: 79 درمان بیش فعالی با تغذیه امکان پذیر است… 82 درمان بیش فعالی کودک با غذا 82 – اسیدهای چرب ضروری: 82 غذاهایی که باید از خوردن آن ها اجتناب نمود عبارت اند از: 84 روش هایی برای کنترل کودکان بیش فعال.. 87 راهکارهای زیر ممکن است دراین مورد به شما کمک کنند: 87 بریده قسمتی از یک تحقیق در مورد چگونگی درمان.. 95 نتیجه گیری : 99 منابع: 100
فهرست نمودار ها 2ـ اعتقاد دارند که این مشکل یک بیماری غیر قابل در مان است . 47 6ـ تاثیر آموزشهای روانشناسان به خانواده ها برای بهبو 47 7ـ بهبود بیماری می تواند تاثیر زیادی بر مشکل تحصیلی دانس اموز داشته باشد.. 47 8ـ برخورد دیگران برای سرخورده شدن … 47 9ـ نقش پزشک در درمان.. 47 10ـ نکات مثبت بیش فعالی … 47 11ـ یكی از عوامل مهم در ادرصد وراثتی بودن بیش فعالی . 47 12ـ امکان دارد این بیماری تا بزرگ سالی باقی بماند . 47 مقدمه از طرفی کودکان بیش فعال در معرض خطر بالایی از اختلال سلوک ، شخصیت ضد اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر قرار دارند لذا آگاهی همگان بویژه والدین و معلمان در این حالات از اهمیت بسزایی برخوردار است.
نقص در تمرکز یا اختلال بیشفعالی (ADHD) شرایطی را برای کودک ایجاد میکند که نتواند آرام و بدون حرکت بنشیند، رفتارش را کنترل کرده و توجه خود را به یک موضوع خاص معطوف کند. تاریخچه اختلال بیش فعالی در ادبیات توصیفی کودکان با اختلال نارسایی بیش فعالی به نام برخی از افراد معروف برمی خوریم که نویسندگان آن منابع ادعا کرده اند که این افراد، به این اختلال مبتلا بودند. این ادعا براساس شرح حالی که از زندگی این افراد در تاریخ آمده انجام گرفته است بدون اینکه این ادعا را تأیید بکنیم نام برخی از این افراد را یادآور می شویم. سقراط، موزارت، ناپلئون بناپارت، جمال عبدالناصر، نیوتون،الکساندر گراهام بل، چرچیل، هانس کریستین آندرسون، آگاتا کریستی ، بتهوون، لئوناردو داوینچی، گالیله، لئو تولستوی، ارنست همینگوی، شاهزاده چارلز، ونگوگ، ادیسون، بیل کلینتون، جرج بوش، جان کندی، جان راکفلر، بیسمارک، داروین، اینشتین، برناد شاو، پیکاسو شیوع بیش فعالی پزشکان معتقدند افراد مبتلا به ADHD فاقد میزان کافی از مواد شیمیایی خاص به نام میانجیهای عصبی در مغز هستند. این مواد شیمیایی به مغز در کنترل کردن رفتار کمک میکند. والدین و آموزگاران باعث ایجاد ADHD در کودک نمیشوند ، بلکه آنها میتوانند در فعالیتهای کودک به وی کمک کنند. انواع بیشفعالی توجه زیادی به جزئیات ندارند. برای مثال این کودکان ممکن است بطور ناگهانی وسط خیابان شروع به دویدن کنند و از یک
سمت به سمت دیگر خیابان بدون نگاه کردن حرکت کنند و یا این که از درخت بلندی شروع به بالا رفتن کنند. ممکن است آن ها موقعیتهای خطرناک شگفت زده شوند. گاهی هم هیچ ایده و فکری برای خارج شدن از این وضعیت ندارند. غالبا ، فعالیتهای تکانشی و بیشفعالی با هم همواره هستند. مشخصه کودکانی که این اختلال را با هم دارند بدین گونه است: بیقراری و ناآرامی اما در کودکان دچار ADHD این حرکات همیشگی هستند نه استثنایی این رفتارها برای کودک در خانه ، مدرسه و با دوستان مشکلات حقیقی ایجاد میکنند در نتیجه اکثر کودکان دچار این اختلال ، احساس افسردگی ، اضطراب و عدم اطمینان به خود را دارند. این احساسات جزء نشانههای ADHD محسوب نمیشوند و در اثر مشکلات مکرر در خانه و مدرسه در کودک ایجاد میشوند. چطور میتوان فهمید کودکی مبتلا به ADHD است؟ وقتی علایم ADHD در کودکی مشاهده شود باید توسط یک متخصص ماهر مورد ارزیابی قرار گیرد. این فرد میتواند از کارکنان مدرسه باشد و یا این که در مطب خصوصی مشغول بکار باشد. تنها راه حصول اطمینان ، ارزیابی کامل توسط متخصص میباشد. باید در اینجا به دو نکته توجه داشت: نباید نظر دیگران را دال بر این که کودکی ADHD است به آسانی پذیرفت. نشانه های رفتاری: ۱ـ تكان خوردن در سرجا و در اغلب موارد بازی با دست و پا ۲ـ بی تابی كردن و بی قراری در مواجهه با محرك های بیرونی ۴ـ پاسخگویی به سؤالات، قبل از كامل شدن آنها ۵ـ عدم رعایت نوبت در جریان بازی، یا موقعیت های گروهی ۶ـ به پایان نرساندن كارهای خواسته شده و پیروی نكردن از دستورالعمل ۷ـ توجه نكردن به درست انجام دادن تكالیف و بازی ۸ـ ناتمام رها كردن یك فعالیت و پرداختن به فعالیت دیگر ۹ـ نداشتن آرامش هنگام بازی در اكثر اوقات ۱۰ـ صحبت كردن بیش از اندازه ۱۱ـ قطع صحبت یا فعالیت دیگران در اغلب موارد ۱۲ـ گوش نكردن به صحبت های دیگران ۱۳ـ گم كردن وسایل و ملزومات مورد استفاده در مدرسه ۱۴ـ پرداختن به امور فیزیكی خطرناك بدون در نظر گرفتن عواقب آن (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
[یکشنبه 1398-07-14] [ 06:09:00 ق.ظ ]
لینک ثابت
|