پایان نامه ارشد : رابطه بین هوش هیجانی با تعارض و خلاقیت کارکنان در اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان | ... | |
رابطه بین هوش هیجانی با تعارض و خلاقیت کارکنان در اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان (در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است) تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) فهرست مطالب عنوان صفحه چکیده. 1 فصل اول: کلیات تحقیق 1-1) مقدمه.. 3 1-2) بیان مسأله.. 4 1-3) ضرورت و اهمیت تحقیق.. 6 1-4) اهداف تحقیق.. 7 1-5) چارچوب نظری تحقیق.. 7 1-6) فرضیه های تحقیق.. 9 1-7) تعریف نظری متغیرهای اصلی تحقیق.. 9 1-7-1) هوش هیجانی. 9 1-7-2) تعارض. 9 1-7-3) خلاقیت. 9 1-8) تعریف عملیاتی متغیرهای اصلی تحقیق.. 9 1-8-1) هوش هیجانی. 9 1-8-2) تعارض. 10 1-8-3) خلاقیت. 10 1-9) قلمرو تحقیق.. 11 1-9-1) قلمرو موضوعی. 11 1-9-2) قلمرو زمانی. 11 1-9-3) قلمرو مکانی. 11 فصل دوم: ادبیات نظری تحقیق بخش اول: تعارض 2-1-1) مقدمه. 14 2-1-2) تعاریف و مفاهیم. 14 2-1-3) سطوح تعارض. 15 2-1-4) انواع تعارض. 15 2-1-5) سبکهای تعارض. 16 2-1-5-1) انعطافپذیری. 16 2-1-5-2) اجتناب. 17 2-1-5-3) رقابتجویی. 17 2-1-5-4) حل مسئلهی مشاركتی. 17 2-1-5-5) مصالحه. 17 2-1-6) دیدگاه های تعارض. 18 2-1-7) عوامل منجر به تعارض. 19 2-1-7-1) تعارض عاطفی. 19 2-1-7-2) تعارض اساسی. 20 2-1-7-3) تعارض سود. 20 2-1-7-4) تعارض ارزشها. 20 2-1-7-5) تعارض هدف. 20 2-1-8) منابع تعارض. 20 2-1-8-1) تعارض اقتصادی. 20 2-1-8-2) تعارض ارزش. 21 2-1-8-3) تعارض قدرت. 21 2-1-9) کاربردهای تعارض. 22 2-1-9-1) شناخت ایجاد تعارض. 22 2-1-9-2) کاربرد تعارض به عنوان امنیت برای حفظ گروه. 22 2-1-9-3) تعارض پیوستگی گروهی را افزایش میدهد؛. 22 2-1-9-4) تعارض قدرت افراد و گروه ها را میآزماید. 22 2-1-9-5) انرژی حرکت تعارض. 22 2-1-10) فرایند تعارض. 22 2-1-10-1) گام I : مخالفتهای بالقوه یا ناسازگاری. 22 2-1-10-2) گامII: بروز تعارض. 23 2-1-10-3) گام III: نیت. 24 2-1-10-4) گام IV: رفتار. 24 2-1-10-5) گام V: رهآورد. 25 2-1-11) تعارض سازنده در مقابل تعارض مخرب. 25 2-1-12) تاثیرات مثبت و منفی تعارض. 26 2-1-13) هوش هیجانی و تعارض. 27 بخش دوم: هوش هیجانی 2-2-1) مقدمه. 29 2-2-2) تعاریف و مفاهیم هوش هیجانی. 30 2-2-3) تاریخچه هوش هیجانی. 31 2-2-4) ابعاد هوش هیجانی. 34 2-2-5) تفاوت هوش هیجانی و بهره هوشی. 36 2-2-6) نظریه های هوش هیجانی. 37 2-2-6-1) نظریه های هوش هیجانی. 37 2-2-6-2) نظریه های های توانایی. 37 2-2-6-3) نظریه های ترکیبی. 38 2-2-7) مدل های هوش هیجانی. 38 2-2-7-1) مدل توانایی مایر و سالووی ( 1997). 38 2-2-7-2) مدل ترکیبی گلمن (1995). 40 2-2-7-3) مدل ترکیبی بار-آن (1997). 41 2-2-7-4) مدل هوش هیجانی دولویکس و هیگس. 44 2-2-8) هوش هیجانی در سازمان و مدیریت. 45 2-2-9) کاربردهای هوش هیجانی در محیط. 46 2-2-10) تقویت هوش هیجانی. 47 2-2-11) جمع بندی تئوری های هوش هیجانی. 47 2-2-12) ویژگی مدیر با هوش هیجانی. 48 2-2-13) رابطه هوش هیجانی و عملکرد. 50 بخش سوم: خلاقیت 2-3-1) مقدمه. 53 2-3-2) تعاریف و مفاهیم خلاقیت. 53 2-3-3) سطوح خلاقیت. 55 2-3-4) دیدگاه ها در مورد افراد خلاق. 56 2-3-5) عوامل موثر بر خلاقیت. 56 2-3-6) مدلهای خلاقیت. 60 2-3-6-1) الگوی کشش بازار. 60 2-3-6-2) الگوی فشار فناوری. 60 2-3-6-2) الگوی تلفیقی. 61 2-3-7) فرایند خلاقیت. 62 2-3-8) خلاقیت سازمانی و عوامل کلیدی موثر در موفقیت آن از دیدگاه صاحب نظران. 65 2-3-9) تفاوت خلاقیت با نوآوری. 68 2-3-10) تکنیکهای خلاقیت و نوآوری. 70 2-3-11) ویژگیهای سازمان خلاق. 76 2-3-12) نقش مدیر در پرورش خلاقیت. 76 2-3-13) هوش هیجانی و خلاقیت. 77 بخش چهارم: پیشینه تحقیق 2-4-1) پیشینه مطالعاتی داخل کشور. 80 2-4-2) پیشینه مطالعاتی خارج از کشور. 82 فصل سوم: روش اجرای تحقیق 3-1) مقدمه.. 86 3-2) روش تحقیق.. 86 3-2-1) جامعه و نمونه آماری. 86 3-3) روش و ابزار جمعآوری داده ها.. 87 3-3-1) پرسشنامه هوش هیجانی. 87 3-3-2) پرسشنامه خلاقیت. 87 3-3-3) پرسشنامه تعارض. 88 3-4) روایی و پایایی ابزار اندازهگیری.. 88 3-4-1) روایی. 88 3-4-2) پایایی. 88 3-5) روش تجزیه و تحلیل داده ها.. 89 3-6) آزمون نرمالیته.. 89 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادههای تحقیق 4-1) مقدمه.. 91 4-2) توصیف متغیر های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان.. 92 4-3) توصیف متغیرهای تحقیق.. 97 4-4) فرضیههای تحقیق.. 103 فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات 5-1) مقدمه.. 106 5-2) نتایج آمار توصیفی.. 106 5-2-1) توصیف پاسخ دهندگان. 106 5-2-2) توصیف متغیر هوش هیجانی. 106 5-2-3) توصیف متغیر خلاقیت. 106 5-2-4) توصیف متغیر تعارض. 107 5-3) نتایج آزمون فرضیهها.. 107 5-4) پیشنهادات در راستای نتایج تحقیق.. 108 5-5) محدودیتهای تحقیق.. 109 5-6) پیشنهاداتی برای محققین آینده.. 109 منابع و مأخذ. 111 پیوست ها. 117
فهرست جداول عنوان صفحه جدول 2-1: مقایسه سه دیدگاه تعارض. 19 جدول 2-2: تعارض سازنده در مقابل تعارض مخرب. 26 جدول 2-3: تاثیرات مثبت و منفی تعارض. 27 جدول 2-4: مدل هوش هیجانی دانیل گلمن و همکاران. 35 جدول2-5 مدل هوش هیجانی مایر و سالووی. 39 جدول 2-6 مولفه های پیشنهادی گلمن برای هوش هیجانی.. 41 جدول 2-7 مدل ترکیبی هوش هیجانی بار-آن. 42 جدول 3-1: آلفای کرانباخ. 89 جدول 3-2: آزمون كولموگروف- اسمیرنف برای متغیر های تحقیق. 89 جدول 4 -1) توصیف متغیر جنسیت پاسخ دهندگان. 92 جدول 4 -2) توصیف متغیر میزان تحصیلات پاسخ دهندگان. 93 جدول 4-3) توصیف متغیر سابقه کار پاسخ دهندگان. 94 جدول 4-4) توصیف متغیر سن پاسخ دهندگان. 95 جدول 4-5) توصیف متغیروضعیت تأهل پاسخ دهندگان. 96 جدول 4-6) توصیف متغیر هوش هیجانی. 97 جدول 4-7 ) توصیف ابعاد هوش هیجانی. 98 جدول 4-8) توصیف متغیرخلاقیت. 99 جدول 4-9) توصیف متغیرتعارض. 101 جدول 4 -10) توصیف ابعاد تعارض. 102 جدول 4 -11) ضریب همبستگی بین هوش هیجانی و خلاقیت کارکنان در اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان. 103 جدول 4-12) ضریب همبستگی بین هوش هیجانی و تعارض در اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان. 104
فهرست نمودار عنوان صفحه نمودار 4-1) میله ای متغیر جنسیت پاسخ دهندگان. 92 نمودار 4 -2) میله ای متغیر میزان تحصیلات پاسخ دهندگان. 93 نمودار 4-3) میله ای متغیر سابقه کار پاسخ دهندگان. 94 نمودار 4-4) میله ای متغیر سن پاسخ دهندگان. 95 نمودار 4- 5) میله ای متغیر وضعیت تأهل پاسخ دهندگان. 96 نمودار 4-6) هیستوگرام متغیر هوش هیجانی. 97 نمودار 4–7) راداری ابعاد هوش هیجانی. 98 نمودار 4-8) هیستوگرام متغیرخلاقیت. 100 نمودار 4 -9) هیستوگرام متغیر تعارض. 101 نمودار 4–10) راداری ابعاد تعارض. 102
فهرست اشکال عنوان صفحه شکل 1-1: مدل نظری تحقیق. 8 شکل2-1: پنج سبک مدیریت تعارض.. 18 شکل 2-2: فرایند تعارض. 25 شکل2-3: مدل کشش بازار. 60 شکل2-4: مدل فشار فناوری. 61 شکل 2-5 مدل تلفیقی فرایند خلاقیت. 61 شکل 2-6 فرایند پنج مرحلهای معرفی خلاقیت در سازمانها. 65
چکیده
کلمات کلیدی: هوش هیجانی، خلاقیت، تعارض، اداره کل آموزش و پروش استان گیلان
فصل اول کلیات تحقیق 1-1) مقدمه از مواردی که اهمیت هوش هیجانی را در کار نشان میدهد، استفاده از اختلاف و تنوع نظرها و به عبارت دیگر تعارضات و فشارها برای پیشبرد و موفقیت سازمان است. مدیری که هوشیاری هیجانی بالایی دارد، به راحتی و به سرعت منابع تعارض را شناسایی و از آن در جهت افزایش اثربخشی سازمان استفاده می کند. حل موفقیت آمیز تعارضات، منوط به در نظر گرفتن احساسات تمام افراد است. زمانی یک راه حل مطلوب بدست میآید که افراد با هم در تماس مستقیم باشند، مهارتهای اساسی هوش هیجانی نظیر گوش دادن و تایید را آموخته باشند (Afzalur – Climent, 2013).
1-2) بیان مسأله
[شنبه 1398-07-13] [ 12:45:00 ب.ظ ]
لینک ثابت
|