سازمان هایی که درک مطلوبی از بازار داخلی جهت دسترسی به دانش و تکنولوژی دارند قادر به تولید محصولات جدید و انحصاری هستند که باعث ایجاد فرصت های صادرات مستقیم و کاهش اتکا بر واسطه ها می شود و همچنین برای صادرات مستقیم نیاز به مجموعه کاملی از منابع و قابلیت ها دارند ( هسل و ترژسن،2010).

پیشرفت قابلیت های رقبا منجر به کوتاه شدن چرخه حیات محصول و افزایش پیچیدگی در محصول می شود و این امر دسترسی به پیشرفت های فنی را زیاد می کند. امروزه با بالا رفتن رقابت جهانی، سازمان ها ملزم به پاسخگویی به نیازهای مشتریان و اعمال نوآوری هستند. افزایش در رقابت جهانی سازمان ها را وادار به ارتقا دادن استانداردهای عملکرد در ابعاد بسیاری مانند کیفیت، هزینه، بهره وری، زمان معرفی کالا و جریان روان فعالیت ها کرده است. فشارهای متفاوت اعمال شده بر اس ام ای ها ناشی از ایجاد تطبیق در کیفیت مانند نرخ پایین کالای معیوب، ویژگی ها و خصوصیات محصول، عملکرد و قیمت رقابت پذیر است. توانایی یک سازمان برای حفاظت از یک کسب و کار قابل اعتماد در حال تولید و توسعه به منظور غلبه بر چالش های ذکر شده، یک شرط اساسی برای اطمینان از رقابت پذیر بودن در بلند مدت است.

 

 

 

2-13-6- چالش ها و محدودیت های بنگاه های کوچک و متوسط

اس ام ای ها معمولا گرایش به فعالیت در بازارهای جدید داخلی دارند و فعالیت های تخصصی نسبتا محدودی انجام می دهند. محدودیت هایی که این سازمان ها با آن مواجه اند عبارت است از منابع محدود، ساختار سازمانی تخت، کمبود متخصصین فنی، کمبود نوآوری، دانش محدود و غیره. ساختار سازمانی تخت غالبا باعث دلسردی کارکنان می شود زیرا آنها قادر نخواهند تا اهداف میان مدت و بلند و مدت خود را درک کنند و این دلیل محددیت این سازمان ها در استخدام کارکنان با صلاحیت و دشوارتر از آن، نگه داشتن این کارکنان است.

چالش های اصلی که این سازمان ها برای رقابت در بازارهای جهانی با آن مواجه اند عبارتند از :

تکنولوژی ناکافی همانند کمبود در دیگر منابع
هزینه زیاد پروژه های توسعه محصول

موضوعات: بدون موضوع
[یکشنبه 1398-07-14] [ 10:05:00 ق.ظ ]