اختصاصی کنترل را حتی در این مرحله از فرایند ایجاب می‌کند. بنابراین بازاریابان باید«مطمئن شوند کسانی که پیام را دریافت می‌کنند، تماس می‌گیرند، خصوصاً آن‌هایی که شما در ابتدا درنظر داشتید، کسانی هستند که علاقه کافی به محتوای شما دارند».[4] بعلاوه دریافت کنندگان موج اولیه شما باید مردمی، کاملاً شبکه‌ای، با نفوذ و نماینده یا متقاضی بازار مورد نظر شما باشند.»[5]

 

پیام

شیوه طراحی یک پیکار بازاریابی ویروسی بی‌شباهت به پیکار تکنیک‌های بازاریابی بسیار سنتی نیست.«در هر فعالیت بازاریابی، طراحی پیام بدون این‌که برای به اطلاع رسیدن باشد تا تاثیر، به حداکثر برسد[6]» قابل قبول نیست. بی‌شک اطمینان به این‌که، محتوای عرضه شده، برای پاسخ‌گویی به نیازها و خواسته‌های دریافت کنندگان است، بسیار مهم است. به احتمال زیاد محتوا برای دریافت کننده‌های اولیه باید مناسب‌تر باشد تا آن را به افراد دیگری که همان علاقه را به موضوع دارند، ارائه دهند: یافتن یک علاقه مشترک، عامل اساسی در برنامه‌های موفق ویروسی است».[7]

بازاریابان به چندین روش می‌توانند سلائق و انگیزه‌های مخاطب را جستجو کنند. اول از همه می‌توانند

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

داده‌ها و پوروفایل‌های مشتریان را از پژوهش مداوم و پیکار منتج از فعالیت‌های بازاریابی خود، گردآوری کنند. اگر شرکت یک برنامه وفاداری را پیش می‌برد، می‌‌تواند داده‌های گردآوری شده در آغاز را بعنوان پایگاه اطلاعاتی هم بکار برد. بعلاوه، اینترنت، یک مجموعه از امکانات را جهت مشاهده مداوم و پژوهش افکار و ترجیحات عرضه می‌کند. یک روش برای انجام این کار، مشاهده مداوم وب سایت‌هایی از قبیل Eopinions یا سایت‌های اطلاعات مشتری از قبیل، Dooyoo.com و ciao.com هستند. در این‌جا فعالیت‌های پژوهشی معلوم می‌کند که مردم در مورد یک شرکت یا عرضه‌های محصول آن چه فکری می‌کنند، چگونه این اطلاعات را ارزیابی می‌کنند و مشتریان چه دلایلی برای رضایت خود می‌آورند. علاوه‌براین، لازم است که شرکت‌ها به ایمیل‌های بازخوردی توجه دقیق‌تری بکنند. اکثر اوقات مشتریان با چنین شکل‌های بازخوردی شکایت خود را مطرح می‌کنند یا سوالاتی می‌پرسند، هر کدام از این بازخوردها یک روش موثر و کم هزینه برای پی بردن به اسن است که مشتریان در مورد محصولات چه نظری دارند یا شرکت‌ها جهت عمل به وعده‌هایشان کجا قصور کرده‌اند.

روش دیگر بهره‌گیری از اطلاعات، در اتاق‌های چت مناسب، بولتن‌های خبری و جلسات آنلاین می‌باشد. یک روش مناسب انجام این کار، اجازه دادن به کارمندان شرکت است تا به عنوان مشتریان، بطور منظم در جلسات، شرکت کنند و گفتگوهایی با آن‌ها در مورد محصولات یک شرکت انجام گیرد تا بموجب آن بازخورد ایجاد شود. با آن که ممکن است این بحث، یک فعالیت بسیار وقت‌گیر باشد، ولی درعوض، اطلاعات بدست آمده در مورد ارائه افکار صادقانه و بی‌طرفانه به مشتریان می‌توانند فوق‌العاده باشد. اختلاف‌نظر در بین گروه‌های متمرکز و اعضای گروه مباحثه، جایی‌که شرکت کنندگان، چیز خاصی را انتظار دارند، می‌تواند خطرناک باشد، نمایش آنلاین، یک محیط بدون نام و نشانی را فراهم می‌کند که در آن مردم به احتمال بسیار زیاد افکارشان را آزادانه و صادقانه بیان کنند.

مشاهده مداوم فعالیت‌های رقبا و بررسی علل موفقیت‌ها و شکست‌های آن‌ها، در ارزشیابی تاثیر بالقوه و بالفعل عوامل مختلف ویروسی، می‌تواند مفید واقع شود. نمونه‌های بسیاری با ادبیات مناسبی روی اینترنت گزارش شده است. این فرایند با همان معیار براساس یادگیری از فعالیت‌های رقبا و مقایسه فعالیت‌های خود با فعالیت‌های رقبا انجام می‌گردد که بموجب آن نقاط قوت و نقاط ضعف یک شرکت آشکار می‌شود.

در پایان، آزمایش کردن یافته‌ها روش بسیار موثر در پژوهش، جهت پذیرش مخاطبان، درخصوص پیام‌ها و محتوا می‌باشد. صرف‌نظر از ماهیت عامل ویروسی یا محرک ارائه شده، بازاریابان باید همیشه میزان پذیرش یک مخاطب برگزیده را آزمایش کنند و اطلاعاتی در مورد هم کنشی‌های مثبت و منفی، جمع‌آوری کنند.

موضوعات: بدون موضوع
[شنبه 1398-07-20] [ 10:48:00 ب.ظ ]